Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '22

 
Kategori
Sosyoloji
 

YERİNDEN VE TEPEDEN YÖNETİM

ÖNERİYİ ONAYLAMAMAK

Yerinden yönetim, sorunun içinden kaynaklanan yönetim çabasıdır, başarılı olabilir olamayabilir. Yerinden yönetim; endüktif -tümevaran-; tepeden yönetim, dedüktif -tümdenelen- yönetimdir. Temevaran yönetimin, tepeden gelen yönetime göre aynı koşullarda aynı olanaklarda başarılı olabilme olasılığı daha yüksektir.

Ne var ki karar -oylama- sözkonusu olduğunda; yerel ve tepeden inme -parlamenter, dikta- rejimlerinde iktidar nicel çoğunluktadır, onun kararı geçerlidir. Oysa demokrasilerde önemli olan; milli iradedir. Doğru milli irade, yerinden yönetimde de geçekleşebilir; tepeden yönetimde de. Her ikisinin uyuşmazlığında yerinden yönetim seçmenlerinin hakemliğine başvurmak demokratik uygulama olacaktır.

Bir yerel Meclisteki çoğunluğun halk yararına bir öneriyi reddettiğini düşünen azınlık, referandum istemeli; çoğunluk kabul etmiyorsaki -ki gün gibi aşikar reddeder-; azınlık çoğunluğu imza toplamaya davet etmelidir. Çoğunluk kabul ederse, objektif  imza sonuçları geçerli olur. Çoğunluk kabul etmezse, bu kez azınlık vatandaşlık numaraları ile yurttaşlardan imza toplayarak sonucunu ilan etmelidir.

 
Toplam blog
: 121
: 31
Kayıt tarihi
: 26.10.20
 
 

01 Şubat 1933 Tirebolu -Giresun- doğumluyum. İstanbul Üniversitesinde Halkla İlişkiler dalında li..