Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '22

 
Kategori
Psikoloji
 

Yetim Çocuklar

Bir hayat yaşıyoruz, mutlu ve mutsuz taraflarıyla. Genelde hayatımıza bir şekil verebiliriz. Düzeltiriz beğenmediğimiz taraflarını. Mesela daha bir ev taşınmak, daha lüks arabaya binmek, gücümüz yetiyorsa, mümkündür.

Bir de hayatta elimizde olmayan oaylar vardır.

Mesela yetim kalmak., bunlardan birisidr.

Bizim elimizde olan bir olay değildir.

Yetimliğe yol açan en yaygın sebeplerden birinin doğal afetlerdir.

Bir detedavisi yapılamayan hastalıklar var.

Ne zaman yetim bir çocuk görsem, içim burkulur. Çünkü bu onun seçimi değildir.  Anne babası kaybetmiştir.

Yetimin kelime anlamına bakarsak, tekliği ifade eder.  Yetim sözcüğü Arapçada "tek kalmak, yalnız olmak, tek başına kalmak” anlamına gelir. İslam dininde de yetimlikden bahsedilmektedir. . Yetim olan kişiyle ilgili de birçok ayet bulunmaktadır. Dinimizde babasını kaybetmiş olan kimselere yetim denmektedir. Yetim hakkı üzerine epey ayet vardır.

Annesi ölmüş olanlara da öksüz denir.

Suriye’den ülkemize gelen çocuklara arasında da, yetimler vardı. Buçukların günahı neydi? Anne babaları bir savaşta ölmüşlerdi.

UNICEF verilerine göre, dünyada  toplam öksüz ve yetim çocuk sayısı ise yaklaşık 140 milyon imiş.

Türkiye nüfusunun bir buçuk katı kadar çocuk yetim yaşıyor.

Bu buzdağının görünen yüzü.

Birde görünmeyen yüzü var.

Her yetim çocuk istatistiğe yansımıyor ki. Bu nedenle ben yetim çocuk sayısının  çok daha fazla olduğunu tahmin ediyorum.

Bir de anne babanın anlaşamayıp, ayrıldıklarında ortada kalan çocuklar vardır. Bunlar bakım evlerinde kalırlar, sorunlar yaşayarak büyürler. Bu çocukların eğitim ve bakımını devlet yapar. Ama 18 yaşına geldikleri zaman, çocuklarda yurttan gönderilirler. Kendilerini acımasız hayatın içinde bulurlar. Bu çocukların vebalini, incir çekirdeğini doldurmayacak sebeplerle ayrılan anne babalar mutlaka çekerler. Evliliklerde ayrılmak bence çözüm olmuyor. Asıl sorunlar ondan sonra başlıyor.  

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..