Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

YETMİŞİNDE İNSANLIK BİTİYOR MU?

YETMİŞİNDE İNSANLIK BİTİYOR MU?
 

İster, Tanrı yaratmış olsun, isterse, Darvin teorisine göre oluşmuş olsun, bu dünyada noksan olan bir şeyler var. Hayvanlar var, hayvanlık da var. Ormanlar, ağaçlar var, odun ve kereste de var. İnsanlar var, insanlık yok. Noksan olan bu, İNSANLIK. Belki, yaratılış ta vardı. Ama, insanlar, insanlığı yok ettiler. Bizim ülkemizde, hemen, hiç kalmadı. Lazım olunca Avrupalının mahkemelerinde arıyoruz.
Biz de ve bize benzeyen ülkelerde, para egemen. Varlıklıysanız, her işiniz oluyor, çarıklıysanız, boş mezar gösteriliyor. Deniliyor ki, kepenkleri indirin ve ölün.
Emekliyim, yirmi yıldır, aynı bankadan, emekli maaşımı alıyorum. Bir yıl önce, kredi çekmiştim. Bu günlerde, bir kez daha çekmek istedim, bin dereden su getirdiler. Onları aştık, bu kez, yaşım sorun oldu. Yetmiş yaşıma girmişim. Yetmişten önce, 16 maaş tutarında kredi çekebiliyordum. Şimdi sekiz maaş çekebilirmişim.
Bankam, bana ömür biçmiş. Ya, ölürsem? Bana verdiği, üç kuruşu geri almak için, bir sürü zahmete nasıl katlansın zavallı bankam. Yetmişine gelmiş olan, benim gibi çarıklıları, toplayıp, Yılkı At'ı gibi, yabana salsınlar, diyeceğim, ama, bizi yöneten varlıklıların çoğu yetmişlik.
Bu, varlıklı yetmişliklerden biri, benim bankamdan kredi istese, benim uğradığım soruşturmaya uğramazdı. Yetmiş değil, doksan olsa bile, kimse yaşını sormazdı.
Ben diyorum ki, biz, toplum olarak İslamiyet i seçmişiz. Sorduklarında hiç duraksamadan, Elhamdülillah, Müslüman ım, diyoruz, demesine de, asıl taptığımız şeyin, PARA olduğunu, inkar ediyoruz.
Atalarımız, bu yönde birçok özlü söz üretmişler. Biri demiş ki: Zengin, yükünü dağdan aşırır. Fakir, düz yolda bile şaşırır. Hikayelerde, fıkralarda, biz, kendi soyumuzu hep akıllı, ve cin gibi zeki gösteririz. Bu gerçekte öyle mi? Ben, pek emin değilim.
Derler ki; dünyanın en salak canlısı tavuklarmış. Kendinin üçte biri küçüklüğündeki cüssesi ile, bir atmaca, tavuğu kaptığı gibi, rahatlıkla alıp götürüyormuş, çünkü, tavuk da, kurtulmak için kanat çırparak, atmacaya yardım ediyormuş. Biz de, biraz tavuklara mı benziyoruz ne? Ben, benziyorum galiba. Çırpındıkça, kucağa düşüyorum, çırpındıkça, bankam bana ömür biçiyor. Biri, bana yol göstersin. Bankamı İnsan Hakları Mahkemesine nasıl şikayet edebilirim. Yetmişinde bir insan olarak, buna hakkım var mı?
 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..