Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '07

 
Kategori
Anılar
 

Yıl sonu müsameresi

Yıl sonu müsameresi
 

Biz İlkokuldayken, her yıl yaz tatiline az bir zaman kala, çeşitli halkoyunları, rontlar, piyesler ve monologlardan oluşan, bütün sınıfların ortaklaşa hazırladığı müsamereler düzenlenirdi.

Bu müsamereler bazen sinema solonunda, en çok da Halkevinde yapılırdı. (Şimdiki Türkocağı.)

Türkocağı'nın Yenilenmiş halini Sayın Aydın Tiryaki http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=59820 bloğunda çok güzel anlatmış.

Birinci sınıfı bitirmek üzereydim. İlk kez müsamerede görev alacaktım çok heyecanlıydım. Çok yetenekli , hareketli neşe dolu bir çocuktum. :) Üstelik sesim de çok güzeldi. Öğretmenim sınıfta mandolin çalar ben de söylerdim. Bu sebepten bir çok görevim oldu. Renkler oyununda pembe renktim ben, rontta da vardım. En çok ta tek başıma şarkı söyleyeceğim için heyecanlıydım.

Yıldızların Altında ile başladım, Horozumu Kaçırdılar'la bitirdim ilk konserimi.

Müsamere bitip de eve giderken sıkı sıkı tutmuştum babamın elini. Bana çok güzel sevgi sözleri söylüyor gururlanıyordu. Kendimi prensesler gibi hissediyordum. Çok mutluydum. Tek babam değildi beni göklere çıkaran, ablalarım, abim ve annem de sevgi yağmuruna tutuyorlardı beni. Altın toplarıydım onların.

Biz çok mutlu sevgi yumağı halinde bir aileydik. Birbirimize sımsıkı sarılarak bir çok güçlükleri yendik.

Horozumu kaçırdılar
Damdan dama uçurdular
Suyuna da pilav pişirdiler

Geh bili bili bili bili bil
benim güzel çilli de horozum kayboldu.

Horozumun tüyü kara
Sesi gider Üsküdar'a
Ah bu günlerde düştük dara

Geh bili bili bili bili bil
benim güzel çilli de horozum kayboldu.

(Türkü hakkında iki ayrı bilgi var:
1.Yöresi Sivas, kaynağı Sırrı Sarısözen.
2.Yöresi Kayseri, kaynağı Mehmet Hamzaoğlu)

(Resim ben bu türküyü okurken çekilmiştir.)


 
Toplam blog
: 16
: 2634
Kayıt tarihi
: 14.07.07
 
 

27 Mayıs 1960' da İnebolu'da dünyaya geldim. İnebolu Yeniyol İlkokulu, İnebolu Ortaokulu (nakil), Ga..