Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '12

 
Kategori
Deneme
 

Yıllar oldu...

Yıllar oldu...
 

Yıllar oldu...
Sözüm ona aynı şehirdeyiz.
Gurbeti hep aralarında dağlar olan, kilometreler olan yer diye düşünürüz.
Halbuki öyle değilmiş öğrendim.
İnsan aynı şehirde olup, aynı havayı solumasına rağmen gurbeti yaşayabiliyormuş öğrendim.
Eskiden tüm sokaklarında her gün karşılaşabiliyorduk bu şehrin.
Şimdi tesadüf bile karşılaştırmıyor ne hikmetse.
Hep kendi açımdan bakıyorum bu ayrılığa.
Şuçlu hiç aramadım inan.
Sen yada ben ne farkeder ki bizi bizden ayırdıktan sonra.
En çok merak ettiğim şeylerden birisi ne biliyor musun?
Hani;
Her ayrılıkta hep erkekler acı çeker, ağlar, dost olur meyhanelerle.
Ona özlediğini söyleyeceği sevgili çok uzaklardadır da çıkar balkona bir sigara yakar.
Hep erkektir siyah beyaz filimlerden bu yana izletilen bize...
Derbeder erkek... terkedilen... masum.
Peki ya kadın?
Ya sen?
Dedim ya merak ediyorum giden sen olduğun halde geçmişte kalan bu aşk için ne düşünürsün?
Konuşur musun sırdaşın olan biriyle hakkımızda iyi ya da kötü?
Sokaklarda gezerken eski bir alışkanlıkla bakarmısın bir zamanlar deli divane sevdiğini söylediğin bu adamı görebilmek için sağa sola.
Geceleri odana çekildiğinde düşünür müsün geçmişi?
Ben senin gibi zalim değilim küsmedim rüyalarına eminim sen istemesen de görüyorsundur zaman zaman.
Uyanınca için sızlıyor mu?
Geride bıraktığın anılar nasıl etkiliyor ki seni?
Merak ediyorum.
Mesela saati sağ kolumda taşıyorum diye yıllarca sende sağ koluna takmıştın hala o kolunda mı saat?
Saçlarını tararken ellerimi hisseder misin zaman zaman seni okşar gibi?
Yıldızlara bakarken kulağına sevda şiirleri okuduğumu hatırlar mısın?
Sigarandan derin bir nefes çektiğinde bazen o duman ben olur muyum?
Bir kadın nasıl yaşar geçmişte kalan bir sevdayı?
Tamamen unuttum deme buna kahkalarla gülerim.
Yaralar iyileşse de mutlaka izi kalır bilirisin.
Sevdalarda öyledir mutlaka iz bırakırlar.
Merak ediyorum...
Kadınlarda erkekler gibi taşır mı aşkı?
Yıllar oldu;
Sözde aynı şehirdeyiz gurbet oldu Ankara.
Ve ben kafamdaki tüm bu sorularla adını sensizlikten kurtuluş koyduğum o mermiyi gene sürdüm namluya.
Mustafa KAÇAN
 

 
Toplam blog
: 104
: 618
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

Merhaba. Ben Mustafa Kaçan. Ankara'dayım. Doğayı, yaşamı, şiiri, güzel sözleri ve yalanı ..