Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '08

 
Kategori
Aile
 

Yoluna kurban olduğum canım annem

Yoluna kurban olduğum canım annem
 

Kanatsız Meleğim...


Canım Annem,

Ne hayallerimiz vardı seninle. Sana tam soramadım da, seni hiç kırdım mı diye. İnan bana hayatımın sonunda dek seni sırtımda taşırdım. Hissettiklerimi sana gösterebilmem, kalbimi, düşüncelerimi içimden çıkarıpta avcuma alıp sana kanıtlamam mümkün değildi. Aklımda, amaçlarımda, hep seni mutlu etmek vardı. Sana nasıl sürpriz yapabilirim. Seni nasıl güldürebilirim diye. İnan bana seni hiç üzmek istemedim. Ama üzdüm de, bunu biliyorum. Ama şunu da biliyorum ki sen hepimizi çok sevdin ve hayatını bize adadın. Senin için istediklerimi yapamadım. Şimdi diyorum ki keşke seni o tatile götürmeseydim. Belki de bir şey olmazdı. Hani ben çok güçlü biriydim. Gördün mü, seni kurtaramadım. Bana bakarken Nihal beni kurtar mı diyordun? Ama kurtaramadım. Herkes, sen elinden geleni yaptın diyor, yaptım mı?

Sensiz nasıl olacak, ben şimdi kiminle kahve içip sohbet edeceğim. Kimi elinden , kıtısından öpeceğim. Kim beni senin kadar yumuşak ve naiv bir şekilde saracak. Gerçi hiç yaşlanmış fotoğrafın olmayacak. Ama keşke olsaydı. Keşke hayal ettiğimiz gibi seninle aynı evde yaşasaydık. Anneciğim ölümünde bile bize yük olmadın. Senin bizi hep ziyaret edeceğini söylüyorlar bu doğru mu? Lütfen rüyalarıma gir ve bana söyle. Öyle mi? Bizi görüyor musun?

Bizi görüyorsan en azından seninle, seni göremesemde konuşurum. Seninle balkonda kahvemi içerim. Diyorlar ki 3 aylarda vefat ettiğin için sorgusuz sualsizmişsin, doğru mu? Orada mutlu musun? Mutluysan, senin için en azından bu dünyanın çilesinden kurtuldu diyeceğim. Ve sana geleceğim günü bekleyeceğim. Ölmeden önce Semra Teyzemle, Nahide teyzemi özlediğini söylemişsin. Anne orada onlarıda gördün mü? Eğer ölünce sevdiklerimizi görüyorsak ve sen onlarla isen çok mutlu olacağım. Ruken de geldi Çetin de... Onlar da bize dost oldular. Irmak senin yadigarın bize hiç merak etme. Ruken bir hafta evde kaldı ve apartmandan başka bir bakıcı buldu. Çetin Neval'e çok yardım ediyor. Anneciğim hani hep üzülüyordun ya amcamlar, kızlar, halamlar bizi hiç aramıyorlar diye. Eğer dedikleri doğru ise ve sen bizi görüyorsan, görmüşsündür onlar da geldi. Senin ne kadar iyi biri olduğunu söylediler. Betül, yengemin sadece göbeğini hoplatarak güldüğünü hatırlıyorum dedi. Elif, Eda evlenmişler. Seni çok sevdiklerini söylediler. Halam hemen gelmiş. Şimdi düşünüyorum, onca yıl seni aramadılar, sormadılar, buna hep üzüldün şimdi gelmeleri seni mutlu eder mi? Keşke seni sevdiklerini sen sağ iken söyleselerdi. Ayşe Yengem senin için çok dua etti. Çeşminaz yengem de geldi. Kötü anıları unutun dediler ama bilmiyorum. Sence ne yapmalıyız? Unutup, onlarla görüşmeli miyiz? Bu sana haksızlık değil mi?

Sen arzu edersin diye anneannem ve teyzemi de çağırdık. Ağladılar ardından, ama bence hepsi timsah göz yaşları. Sen, biliyorum hep affedersin onları. Anne ben affedemiyorum. Senin gibi olamıyorum. Seni üzdükleri için bana sarıldıklarında sanki dikenleri batıyor her yanıma. Anne, kendi kendime söz verdim artık çok konuşmayacağım ve kimseyi de bu kadar sevmeyeceğim. Seni, yeni evinde hep ziyaret edeceğim. Çok güzel yeni evin, senin istediğin gibi çiçeklerle donattık ve serin. Begonvil mi seversin ortanca mı? Ahmet petunya dedi en iyisi. Gördüysen eğer bak kızlar emin ellerde patronları, müşterileri, arkadaşları hep geldiler. Destek verdiler. Patronları artık biz varız dediler, kabul ederseniz eğer babanızda , abiniz de biziz dediler. Herkes geldi seni görmeye gördün mü?
Amcam, olan oldu artık , ben sizin babanız olayım bundan sonra dedi. Yengem telefon numaralarımızı aldı. Nesrin halen görüşmek istemiyor, Neval ve Nur ılımlı ama ben bilmiyorum. Ahmet uzatmayın diyor bak sizi sevmeselerdi gelirler miydi diyor? Sence? Bilmiyorum çok allak bulak bir durumdayım. Sen mutlu ol diye seni tatile götürdüm. Bunun olacağını bilsem götürür müydüm. Doktorlar annen geri dönmek istemedi dedi. Öyle mi? Orada huzur buldun da bu yüzden mi geri gelmek istemedin. Öyle ise eğer tamam. Sence doktorlar her şeyi yaptı mı? Yoksa ben bir şeyi eksik mi yaptım. Onları dinlemeyip sana sarılsaydım gelir miydin geriye? Bana söyle anne. Sensiz nasıl yaşayacağim ben. Biliyorsun hep seni kaybetmekten korktum, hep dua ettim yıllarca sana bir şey olmasın diye ama Allah dualarımı kabul etmedi. Demek ki ben onun sevdiği kulu değilmişim. Seni bana bağışlamadı. Anne babam senden ayrıldıktan sonra senin için sevgi dolu bir şiir yazmış. Ölürsem Seyhan 'a verin demiş. Demek ki o da seni çok seviyormuş. Ama ne yazar!

Annecim, sensiz nasıl yaşayacağım, ben seni öpmeden, seni koklamadan nasıl olacak bu? Hayat çok boş. Bilsem ki, biri dese ki, bilen biri gerçekten bilen biri, merak etme annen orada çok mutlu, kabul inan mutlu olacağım, bilsem ki bir gün öldüğümde seni göreceğim, olur o zaman bu hayata katlanacağım ama şimdi çok zor hemde çok zor. Bu eve sen olmadan nasıl girerim. Hiç bir şeyini hiç bir düzenini bozmayacağız. Sen varmışsın gibi bu evde senin istediğin gibi , dip köşe hep temizlik yapacağız. Senin istediğin gibi tüm büyüklerimi ziyaret edeceğiz. Sana söz.

Annecim sana sordum o gün, ben seni hiç kırdım mı diye bana cevap vermedin. Bu evet demek mi? Kırdım mı?

Ne olur biri bana söylesin. Senin söylemiş olabileceğin biri bana söylesin seni hiç kırdım mı? Dayanamıyorum. Seni çok seviyorum. Ben, yeni evine yine geleceğim orada konuşuruz yine tamam mı canım, bir tanem, bebeğim, benim biricik anneciğim.

Kızın

 
Toplam blog
: 29
: 872
Kayıt tarihi
: 03.03.08
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. 1989 YTU Fen-Ed Kimya Bölümü mezunuyum. Kimyagerim. 10 yıllık evliyim ve..