Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '09

 
Kategori
Kahvaltı
 

Yumurtamı İstiyorum

Yumurtamı İstiyorum
 

Yumurtayı da katlettiler...


Erman Toroğlu'nun, bizim Antalya seracısı ile yaptığı diyalog gündemdeydi bir zamanlar.Sera sahibi"Aileme yedirdiğim, domates ve diğer sebzeler bu tarafta, sattıklarım diğer tarafta"demiş;hormonunu gerektiğinden fazla koyduklarını sattığını,hormon koymadıklarını veya normal seviyede hormon uyguladığı sebzeleri kendilerine ayırdığını anlatmıştı Toroğlu'na.O da çıkıp, ekranda bunları açıklayınca çiftçilerin gazabına uğramıştı.

Mısır'ın GDO(genetiği değiştirilmiş organizma)lı yiyeceklerden olduğu bilgisine de dayanarak; artık mısırın eski lezzet ve tadından eser kalmadığını söylediğim yazımdan sonra, yumurta yeme zevkinden de mahrum olduğumu belirtmek istiyorum.Benim gibi,bu lezzet değişikliğini, yediğine dikkat eden herkes farketmiş olmalı.

Kolestrolum normalden biraz yüksek, dolayısıyla yaşım itibariyle de doktorların önerilerine dikkat etmem gerekiyor.Çok sevmeme rağmen, benim durumumda olanların günaşırı yemesinin doğru olduğu, söylendiği için ben de öyle yapıyorum.

Kahvaltı sofrasına özen gösterir ve halk deyimiyle"eşkem köşkem" bir konumda masanın hakkını sonuna kadar vermeye çalışırım.Yumurta yiyeceğim sabahlar daha bir keyifle otururum masaya.Sigara,içki veya bağımlısı olduğum herhangi birşeyim yok,işte benim de zevkim bunlar:Çay ve kahvaltı.

Ama bir aya yakın bir süredir kahvaltı süsüm yumurtanın; özellikle sarısında acımsı bir lezzet farkediyorum.Marketten aldığımız,markalı yumurtalar bunlar.Köyden alayım bundan sonra diyorum, bilmiyorum farklı olur mu.Acaba tavuklara verilen yeme mi yoksa yumurta imalatçısı bu sevimli hayvanlara mı değişik bir madde veriliyor.Bunu alo 174 e de duyurmak istiyorum.(tüketici hakları hattı)

Sanayi atıkları, zehirli tarım ilaçları ile; hava,su,toprak,deniz kirleniyor.Bizler tepki vermezsek, kim dur diyecek bu gidişe.

Bu kadar ülke sorunu içinde, yiyeceğimizin kalitesinin bozulması çok mu önemli diye düşünülebilir. "Sağlam kafa, sağlam vücutta bulunur" sözünden hareketle, sağlıklı düşünebilmek için, sağlıklı olmamız gerekir diye düşünüyorum.

Yanılıyor muyum...

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..