Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yürürken sigara içen kadınlar!...

Yürürken sigara içen kadınlar!...
 

Yürürken sigara içmek yakışıyor mu kadına?...www.harikayaa.com


Dün akşam vapurdan indiğimde sol tarafımda yürüyen bir genç kızın çakmağıyla sigarasını yaktığını ve yürürken sigarasını içtiğini görünce senelerdir beni rahatsız eden bu konuya değinmek istedim. İlk 97 yılında girip beş yıl çalıştığım Taksim Sıraselviler’deki araştırma şirketi yıllarımda dikkatimi çekmişti. Her gün öğle tatillerinde ve bazen akşamları İstiklal Caddesinde gezinirken rastlıyordum yürürken sigara içen kadınlara.

Birlikte çalıştığım kızım yaşlarında olan ve çok iyi anlaştığım arkadaşım da içerdi sigarasını yolda yürürken… Ben günde beş altı tane içerim özellikle de yemeklerden sonra. Arkadaşıma hep söylerdim “Yürürken nasıl içiyorsun, ben hayatta içemem” diye. Hatta bir gün denemek amaçlı yaktım ve akabinde söndürdüm içemedim.

Dün akşam rastladığım genç kızı yürürken bir müddet gözlemledim. Öyle tuhaf göründü ki gözüme bunu tam olarak kelimelerle ifade etmem gerçekten güç. Çünkü ben kadın erkek eşitliğine sonuna kadar inanan bir insanım. Erkek içiyorsa kadın niye içmesin, erkekle kadın arasında bu anlamda da fark yoktur diye düşünürüm. Ama bu sigara olayında düşünemiyorum, bu fark bir şekilde oluşuvermiş toplumumuzda ve bunu açıklayamıyorum da. Gelenekler ve görenekler mi acaba diye düşündüğümde sebep olarak onların olmadığını da biliyorum. Çünkü bir sürü gelenek ve göreneklerimizin zamanla değiştiğini görüyor ve zaman, bu zaman deyip anlayışla karşılıyorum.

Şimdi sigara yasağı da var ya yukarıda bahsettiğim genç kız vapurda içemedi sigarasını, iner inmez hemen yaktı. Bağımlı ya canı çok istedi ve ihtiyacını gidermek için sokak falan umurunda olmadı hemen yaktı sigarasını.

Koyulan bu yasaktan sonra sigara içen kadınlara çok rastlayacağız gibi görünüyor. Ama ben bu yasak koyulmadan önce de çok rastlamıştım içenlere. Acaba bir nevi özgürlüklerini ve erkeklerle eşit olduklarını mı kanıtlamak istiyorlar, erkekler içebiliyorlarsa biz niye içmeyelim misali.

Aslına bakarsak çocuklara, gençlere yanlış örnek olacağı için erkeğin de kadının da içmemesi gerekir. İşin en doğrusu hiç içilmemesi gerekir sağlığa bu denli zararlı olan bir maddeyi ama konum bu değil şimdi.

Acaba kadının sokakta sigara içerken keş görünümü sergilemesi mi durumu yakışıksız kılan?

Kadın erkeğe oranla daha zarif, narin, hoş bir görünüm sergilerken yürürken sigara içince bu çirkin bir duruma dönüşüyor da olabilir.

Öyle sanıyorum ki soracağımız yüz erkekten doksanı kadının yürürken sigara içmesini hoş karşılamayacaktır. Soracağımız yüz kadından ancak ellisi nahoş bir olay olarak nitelendirir. Çünkü kadınlar olaya eşitlik gözüyle bakacaklardır.

Kadınların erkeklerin yaptığı birçok şeyi yapabildiklerini hatta bazı şeyleri onlardan daha iyi yapabildiklerini biliyoruz. Bizim onlardan ne farkımız var düşüncesiyle yürürken onlar gibi sigara da içebiliriz düşüncesi hakim olabilir içenlerde.

Son yıllarda genç kızların yolda yürürken erkekler gibi sigara içmeyi toplum içinde bir başkaldırı ve özgüven simgesi olarak gördükleri de varsayılabilir.

Kadınların erkeklerin yaptığı her işi yaptıkları aşikar hatta bazı işleri onlardan daha da iyi yapabilirler. Ama erkekler sokakta yürürken sigara içiyorlar biz de onların yaptığını yapabiliriz mantığıyla sigara içmeleri bana pek hoş gelmiyor.

Şayet sigara yasağı olduğundan uzun süre içememişlerse de bir duvar kenarına oturup da içebilirler. Elinde sigara, yürürken tüttüren bir kadın çok güzel dahi olsa estetik durmayacaktır hatta onu basitleştirecektir de…

Sigarasız günlerde… Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..