Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '19

 
Kategori
Sosyoloji
 

Yüz Kızartıcı

Her ailede olduğu gibi bizim ailede de çocukluğumda aile büyüklerimiz tarafından dini telkinlerle büyütüldük ve hırsızlık üzerinde hassasiyetle durulurdu. "Hırsızlık en büyük günahlardandır. Hele kardeşlerinizden gizliden çalar ve hakkını yerseniz günyüzü görmez ömür boyu ızdırap çeker eviniz barkınız dağılır perişan olursunuz" diye öğüt verilirdi..

Başkasının emekle kazandığına  göz dikmek türlü entrikalar çevirerek hakkına tecavüz etmek ve sonradan dönüp hiç bir şey olmamışcasına yoluna devam etmeye çalışmak hüner işidir herkes gerçekleştiremez.

Bundan 12-13 yıl önce dükkanımda kaşla göz arasında hırsızlık yapıldığında şüphelendiğim kişinin sorgulanması için direkt olarak savcı bey ile görüşmeye gittiğimde aramızda şöyle konuşma geçmişti;

- Efendim dükkanımda hırsızlık olayı yaşandı bir kişiden şüpheleniyorum

- Peki dilekçe yazın sorgulayalım şüphelendiğiniz şahsı..

- Dilekçesiz olmaz mı? O şahsı çağırarak karşınıza alırsanız zaten belli eder hırsızlık yaptığını çünkü ter içinde kalır.

- (savcı bey gülerek) hangi pencereden bakıyorsun dünyaya, hırsızlık yapanların ar damarı olmaz, ne terlemesinden bahsediyorsun..

İmamoğlu meselesinde geçmişte başbakanlık ve meclis başkanlığı yapmış isim tarafından hatta ülkenin 1 numaralı yöneten tarafından 'oylar çalındı, hırsızlık yapıldı' şeklinde konuşmalarından dolayı ülke bireyi olarak utanıyorum.

Gerçekten utanıyorum. Üstelik İmamoğlu'na haksızlık yapıldığını 82 milyon insanın yarısının inandığı ülkede.

Varsın yarısı inanmasın ama 23 haziran'a kadar diğer yarısının da doğruları göreceğinden hiç şüphem yok. Çünkü doğru bir tanedir.

Ülkeyi yöneten bir numaralı isim hırsızlıktan çalmaktan söz eder mi arkadaşlar?

Var sayalım benzer şeyler yaşanmış olsa bile ülkeyi yöneten tarafından yüz kızartıcı şeylerin söylenmesinden imtina etmeli topluma örnek olmalıdır diye düşünüyorum.

Aynı zamanda biyoloji öğretmeni olduğu merhum Enver Ören 79 yılında çocuklara 'birinin hırsızlık yaptığını görseniz dahi görmemiş gibi yapın ve onu suçlamamaya özen gösterin' dediğine şahit olmuş ve o sözünden çok etkilenmiştim.

Ülkede yapılan yolsuzluk gibi konulara girmek istemiyorum. Ben sadece beni yönetenlerin hırsızlık gibi yüz kızartıcı söylemlerinden dolayı üzgün olduğumu ifade etmek istiyorum hepsi bu.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..