Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kuşkayası (Turgut Erbek)

http://blog.milliyet.com.tr/kuskayasi

17 Nisan '09

 
Kategori
Kitap
 

Zeyno'nun Düşü

Zeyno'nun Düşü
 

Kapak Resim: Ali TAŞ


On sekiz yıldır çocuklar için oyunlar, köy mekanlı romanlar ve öyküler yazmaktayım. Yaşamın boyunca da hep yazacağım. Bazı çevreler bunu görmek, göstermek istemeseler de ben buradayım ve üretmeye devam ediyorum. Gücüm yettiği sürece yapıtlarımı okurlara ulaştıracağım.

Milyonlarca çocuk işçisi olan, çocuk nüfusunun büyük bölümü köylerde yaşayan bir ülkede, onlara hitap edecek, yaşamlarından kesitler sunacak kitaplar ortada yok. Bu kesimi ve onların öykülerini yazmazsam rahat edemeyeceğimi uzun yıllar önce anlamıştım. Bu saatten sonra da vazgeçmem olanaksız.

Hiçbir öykümde, oyunumda köylü kentli ayrımı yapmadım, yaşamlarını kıyaslamadım, klişe söylemleri kullanmadım. Her şeyi olduğu gibi yansıtmayı hedefledim. Amacım doğudan batıya ayna tutmak, oradaki yaşamlardan kesitler sunmak.

Dosya gönderdiğim, kendilerine büyük diyen on iki yayınevi dosyalarımın kapağını açma zahmetine bile katlanmadan iade ettiler. Geçmişte Köy Enstitülü yazarlara ve onların yapıtlarına sırt çevirenler yine sahnedeler. Ama hiç kimse bana ne yazmam gerektiğini söyleyemez. İlkelerimden asla taviz vermem...

Uzun zamandır kitaplarımın bir çoğu ikinci baskıyı görmedi. Onları yeni okurlarla buluşturmanın yolunu ararken, Ege Kültür Platformu Derneği Yayınları’nı yanımda buldum. İlk etapta biri yeni olmak üzere, dört öykü kitabımı yayımladılar. Üçü yeni, biri 3. baskısı yapılacak olan çocuk romanlarım ise yakın zamanda yayımlanacak.

14. İzmir Kitap Fuarı’na buluşmak umuduyla…

YAYIMLANAN KİTAPLAR

Kara Kuzu 2. Baskı
Kuşkayası " "
Yanık Değirmen " "
Zeyno'nun Düşü (Yeni)




YENİ





2. BASKI





2. BASKI



2. BASKI


KİTAPLARIMIN BASKI SAYILARI :

TİPİ:

T.İş Bankası (1998) 5.000 Adet

Tudem Yay. (2003) 3.000 “

Kara Kuzu :

K. Yayınları (2001) 3.000 Adet

EKP Yay. (2009) 2.000 “

Kuşkayası:

K. Yayınları (2001) 3.000 Adet

EKP Yay. (2009) 2.000 “

Yanık Değirmen :

K. Yayınları (2001) 3.000 Adet

EKP Yay. (2009) 2.000 “

Suçsuz Kadınlar:

T. Dönüşüm Yay. (2001) 2.000 Adet

Zeyno’nun Düşü :

EKP Yayınları (2009) 2.000 Adet



 
Toplam blog
: 72
: 1492
Kayıt tarihi
: 23.07.06
 
 

Edebiyata ortaokul yıllarında şiirle merhaba dedim. O yıllarda şiirlerim ve yazılarım yöresel gezete..