Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinli poğaça

Zeytinli poğaça
 

Ne öyle ; kabak , hamsili ekmek ... Vazgeçtim yazmıyorum daha , desem de inanmayın. Hiç insan vazgeçer mi doğup büyüdüğü yerlerin mutfağından? Vazgeçmez elbet, ya da ben vazgeçemem. Karadeniz, Akdeniz, Marmara...Bütün Anadolu 'nun tanıdığı bir poğaça yapalım öyleyse, tabi hep beraber. Zeytinli poğaçaya karar verdim hepimizin adına. Niye zeytinli derseniz ;efendim, evde zeytin bolluğu var bu ara. Ayvalık 'tan sipariş verdiğimiz zeytinler geldi. Çocuklarım hiç zeytin yemiyor ama. Bu kadar zeytin ne olacak ? Eşe , dosta ver ... yine de kaldı elimizde. Hem çocuklara zeytin yedirmenin hem de evdeki zeytinleri tüketmenin bir yolu da zeytinli poğaça , bana göre tabi.
Malzemeler
Poğaçanın içi
1 kase zeytin
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı pul biber
Poğaça
1 yumurta akı ( sarısı üzerine )
100 gr margarin ( oda sıcaklığında yumuşatılmış )
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabatma tozu
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıp , robota atalım. Pul biber , kekik ekleyelim. Zeytinli içimiz hazır.
Yoğurt , margarin , tuz , sıvıyağ, yumurta akını hep birlikte karıştıralım.Un ve kabartma tozunu elekleyerek ilave edelim.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamurumuz oldu mu ? Tamam , şimdi zeytinli harcı içine koymayı unutmadan istediğimiz şekli vererek poğaçalarımızı yapalım.Yağlanmış tepsiye dizelim.Ya da yağlı kağıt rulosundan tepsinin ölçüsü kadar kesip , tepsiye serelim. Biraz tembel işi ama böyle yapınca tepsiyi temizlemek daha kolay oluyor. Poğaçalarımız tepsiye dizildi. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpelim. 175 derecede pişirelim.
Nasıl beğendiniz mi ?
Afiyet olsun !
 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..