Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Zeytinyağlı yemekler

Merhaba

Bu gün size biraz zeytinyağlı yemeklerden biraz da hayattan yazmak istedim. Umarım hoşunuza gider. İşler yoğun olduğunda ve canım sıkıldığında evde yemek yapmak çok hoşuma gidiyor. Özellikle de zeytinyağlı fasulye.Tek tek yeşil fasulyelerin yan taraflarındaki kılçıkları temizliyorum. Daha sonra gereğinden çok soğan ayıklayıp soğanları büyük şekilde dilimliyorum. Domateslerin kabuklarını da soyup onları da büyük parçalar halinde dilimledikten sonra sıra sarımsaklara geliyor....Varsa evde kırmızı dolmalık biberleri de eklemekte fayda var.

Daha sonra hepsini çiğ halde tencereye yerleştiriyorum. Üzerine bir miktar sızma zeytinyağ çok az şeker ve biraz da su. Bunları tencereye yerleştirdikten sonra, tencerenin ateşini yakmadan önce pişecek yemeğin üzerini de yağsız kağıtla kapatıyorum.Bu yağsız kağıdın üstünü üç dört noktadan delmek gerekiyor. Hava çıksın diye. Yağsız kağıt pişen fasulyelerin havayla temesını azalttığı için fasulyeler okside olmuyor. Benim fasulyelerim bu metodla çok daha yeşil oluyorlar. Denemesi bedava.

Bu günlerde nereye baksak kriz ve sorun.İnanın kafamızı çeviremez duruma geldik. Yalnız bizde değil tüm dünya karışık. Bir tek Azerbeycan'da işler iyiymiş. Yanlış anlamadıysam paraları dolar karşısında yüzde yirmi değerlenmiş. Petrol, sen nelere kadirsin...Ülkenin nüfusu sekiz milyon olunca kontrol de, yaşamda daha kolay oluyor herhalde.


Selamlar.

gökalpini

 
Toplam blog
: 41
: 1131
Kayıt tarihi
: 24.08.08
 
 

Makina mühendisiyim ve 1988 yılından beri İ.M.K.B.de bazen pofesyonel bazen amatör olarak igileniyor..