Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Zorlu Ahmet olmak!

Zorlu Ahmet olmak!
 

Haydaaa işler karıştı şimdi..

Bakarmısınız Ahmet Zorlunun yaptığına,

Trakya Üniversitesi Kariyer ve Yönetim Kurulu Topluluğun konuğu olarak “Girişimcilik ve Gelişim” adlı konferansa katılıyor..

Konferansa katılmadan önce de arkadaşları tarafından tembihleniyor.

“Aman Ahmet her yerde söylüyorsun, bari burada ilkokul mezunu olduğunu söyleme”

O arkadaşlarını dinlemiyor ve kürsüye çıkıp ders niteliğindeki şu konuşmayı yapıyor:

Siz siz olun, ister müdür olun, isterseniz memur, işçi çalıştığınız iş yerlerine sahip çıkın. Kolalı manşetli gömleklerle bir masa başı iş düşlemeyin her zaman, kolları sıvayın gerekirse yatağı yorganı serin çalışmaya başlayın. Ben uyumadan 48 saat çalıştığımı biliyorum. ‘İki dönüm bostan, yan gel Osman’ düşüncesiyle hareket eden başarılı olamaz"

Cümlesini bitiriyor, soluklanıyor ve salondakilerin şaşkın bakışları arasında

Konuşmasını "Ben ilkokul mezunuyum. Arkadaşlarım bunu söylememem konusunda beni uyarıyorlar. Neden söylemeyeyim? Ben buraya geldiysem çalışarak geldim" diye bitiriyor...

Kurumsal şirketlerin, kendilerini lider zanneden, idarecileri, çalıştırdıkları personele terfi alamadıkları zaman acaba ne bahane uyduracaklar şimdi...

—Bak Hasancım uzun yıllardır bu şirkete hizmet ediyorsun, eline koluna sağlık. Çalışmalarından ben de çok memnunum. Bu yıl terfi beklediğini de biliyorum. Üzülerek söylüyorum fakülte mezunun olmadığın için senin yerine geçen yıl işe başlayan Toygarı promat ettirdik... Seni ne kadar sevdiğimi biliyorsun, ilk benden duymanı istedim

Eskiden olsa;

Bu konuşmadan sonra Hasan kuyruğunu bacaklarının arasına sıkıştırarak, süklüm püklüm idarecinin odasından çıkar. Olup bitenden çalıştığı şirketin istediği gibi; kendini sorumlu tutar! En yakın meyhaneye kapağı atıp bayılana kadar içerdi.

İdareci de, Hasanın arkasından, kırk yıllık arkadaşı Toygarın Babası .... efendiyi arar şu konuşmayı yapardı..

—Senin çocuğun işi tamam, Şirketin dinozorlarından bir Hasan vardı... “Mırın kırın” eder diye düşündüm ama saf’a bir damardan girdim ağzını bile açamadı..Eee bu işlerde yılların o...pusu olduk bizde..Toygarın terfisini nerde ıslatıyoruz..Ruslu, hatunlu bir kutlama isterim ona göre...Tamam senin şoför gelip alsın beni!

Şimdi;

Hasan okuyor...Dünyadan haberdar..Olup biteni biliyor..

Ahmet Zorlunun ilkokul mezunu olduğunu da Bill Gates’in Harvard’ yarım bıraktığını da biliyor...

Liderim diye geçinen! Sokakta, çarşıda pazarda kuyruğu açık tavus kuşu gibi gezen şirket yöneticileri son sözüm size....

Hasanlar artık yemiyor, gargara yapıyor...

Foto: http://www.vestel.com.tr

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..