Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '15

 
Kategori
Haber
 

"Evlilik ehliyeti" resmi gazetede yayınlandı.

"Evlilik ehliyeti" resmi gazetede yayınlandı.
 

İnt alınmıştır


Bu sabah TV haberlerini izlerken; tasarımı bana ait olan EVLİLİK EHLİYETİ resmi gazetede yayınlanarak zorunlu hale getirildiğini öğrendiğim bu nedenle blogumu yenileyerek yayına verdim.  17 Ekim 2011 tarihli  -  http://blog.milliyet.com.tr/evlilik-ehliyeti--egitimi-/Blog/?BlogNo=330226  - linkli blogum aşağıdadır. Orta yerde bir fikri intihal olduğunu ilginize sunuyorum... Kadri KANPAK

----------------------------------------------------

EVLİLİK EHLİYETİ

Dünya genelinde insanların olmazsa olmaz medeni durumlarından olan evlilikte de olmazsa olmaz olan çatışmadır.

Evlilik; öncesi olsa bile (genelde taraflar kontrollü hareket ettiğinden) biri birini derinliğine tanımayan iki insanın ve aynı kentte oturuyorsa iki büyük ailenin de müdahil olduğu insan yaşamını ömür ölçeğinde ilgilendiren bir akittir.

Akittir ama taraflar evliliğe genelde duygularıyla ve hormonlarıyla giderler sonrasında kişilik ve büyük aile gerçeklerine çarparlar. Çarptıkları zaman kalsalar bir türlü dönseler başka bir türlü kaostur.

Okuyanlar diyebilir ki; nasıl bu kadar net ifade edebiliyorsun, üç evlilik yaşamış ve yaşadıklarına paralel niye böyle olduyu araştırmak için okumuş irdelemiş ve düşünmüş biri olarak ifade ediyorum ki; evlilik mantıkla ve şeffaflıkla verilmesi gereken bir karardır. Mantık aşk doğurur ama aşk mantık doğurmaz.

Temel öğrenimde yaşam gerçeğinden başka herşey öğretilirken evliliğe hazırlık adına hiçbir şey öğretilmediği gibi nikahı kıyılanların evliliğe ne kadar hazır olduklarına dair bir değerlendirme de yapılmamaktadır.

İnsan yaşamının birinci önemli kararı kişiliğe uygun eğitim ve meslek seçimi, ikincisi de eş seçimidir ama Türkiye'de hala bu iki durum ciddiye alınmadığından işte ve evlilikte sürekli problemler yaşanmaktadır. Oysa bireylerin ve çekirdek ailelerin teker teker mutluluğunun toplumsal mutluluk düzeyini belirlediği de temel bir gerçektir.

Bu konuları enine boyuna kurcalamamın ürünü olan (blog olarak ta yayınladığım) 2004 yılından önce "Yaşamsal Ehliyetler ve İmza Hukuku" başlığında yaptığım çalışmadan hareketle evlilik öncesi eğitim için EVLİLİK EHLİYETİ kavramını eğitim programı sertifika unvanı olarak marka tescili yaptırmıştım. Ardından İstanbul'da güncel geçinen bir belediye başkanına sundum ama ilgilenmedi. 

ŞİMDİ aileden sorumlu Devlet Bakanı Sayın ŞAHİN evlik eğitimini Türkiye'de ilk defa Gaziantep'te resmen başlatacaklarını duyururken tescili bana ait olan Evlilik Ehliyeti markasını ilgili kuruma devrine dair öneri mektubu gönderdim.

İşinden eşinden memnunlardan oluşan mutlu bir ülke ve dünya dileğiyle...

06 Ocak 2008 de  yayınladığım http://blog.milliyet.com.tr/sahsin-hukuku--imza-hukuku-ve-yasamsal-ehliyetler/Blog/?BlogNo=84744 blogumuda ilginize sunuyorum.      

Kadri KANPAK

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..