Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Kadına şiddet" meselesini, sadece eğitim çözebilir mi?

"Kadına şiddet" meselesini, sadece eğitim çözebilir mi?
 

Mesele bir kadını bu hale düşürmemek. Kadını bu hale düştükten sonra, zaten söylenecek bir şey yok.


Bu ülkede ne zaman bir mesele tartışılsa, ne zaman kangren olmuş bir yaramıza neşter atmak, çözüm bulmak gerekse; hemen oradan atlayıverir birileri: " Eğitim şart!... Eğitim şart!... "

Biz de biliyoruz herhalde, her meselenin çözümünün sağlam bir eğitim almaktan, gerçek ve donanımlı bir eğitim altyapısına sahip olmaktan geçtiğini...

Ama sadece iyi eğitim almak, iyi bir eğitim tedrisatından geçmiş olmak, tek başına, kadına uygulanan şiddeti önlemeye, engellemeye ya da hayatın başka bir meselesini çözmeye yeter mi, yetebilir mi?

Kadına, sadece eğitimsiz insanlar, eğitimi yarım kalmış adamlar mı şiddet uyguluyor? Eğitimini en yüksek olanından aldığı halde, kadınına binbir zulüm yapan, şiddetin ellibin türlüsünü uygulayanlar yok mu? Vaa-aar... Hem de tahmin edemeyeceğiniz kadar çok sayıdalar...

Hadi cahil kalmış, bir sebeple okuyamamış insanları, adamları bir yolunu bulup, eğittik, onlara yaptıklarının ne kadar yanlış olduğunu anlattık, öğrettik diyelim... Peki ya, başı her sıkıştığında, kendisi kötü olmasın diye, babayı öcü gibi gösteren, kızlarını hizaya getirmek! adam etmek için! babasına dövdüren anaları n'apalım? Kadına uygulanan şiddetin hangi münasip yerine koyalım? 

Böyle bir durum, sadece eğitim eksikliğiyle açıklanabilir mi? Yüreğinde merhamet olmayana, kalbinde insanca bir merhamet duygusu taşımayana, eğitimin en kralını almak bile çare olabilir mi?

Kadının maruz kaldığı şiddetten, en çok da o şiddeti meşru gören, meşrulaştıran kadınlar sorumlu değil mi? Kadının kadına yaptığı zulmün, haddi, hududu var mı bu ülkede acaba?

"Kadın kadının kurdudur! " boşuna söylenmiş bir söz mü?

Kadının şiddete uğramasının en temel nedenlerinden biri de, kadının erkeğe olan ekonomik bağımlılığı değil mi? Sırf ekonomik rahatı bozulmasın diye, şiddete de, dayağa da, aldatılmaya da razı olan binlerce kadın yok mu, yaşamıyor mu bu ülkede? Peki bunca yaşanan şiddetin en gizli kahramanları da rahatını bozmaktansa, dayak yemeye razı olanlar değil mi?

Adam ya da kadın, en iyi eğitimi almış olsun; ama halden, insan ruhundan zerrece anlmasın, " İlle de benim dediğim! İlle de benim dediğim!" diye tuttursun. Böyle adama da, kadına da eğitim ne yapsın, okul ne yapsın, hoca ne yapsın?

Eğitim... Evet, elbette... Ama sanırım her şeyden önce insan olmak, adam olmak lazım...

Ben nice insanlar gördüm, nice insanlar tanıdım ki... Zerre kadar bile eğitimleri yoktu. Ama sonuna kadar insandılar... Sapına kadar adamdılar...

Not. Yazıda kullanılan görsel www.kadinmedya.com adresinden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..