Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '09

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

“Yabancı dil alanı” sınıfları…

“Yabancı dil alanı” sınıfları…
 

Dil alanı sınıfı


Genel Lisedeki 9.sınıf öğrencisi yeğenim Müdür Yardımcısının “ En yüksek notunun İngilizce dersinden olduğunu” ve 10. sınıf için “Dil Alanı”nı seçmesinin uygun olacağı şeklindeki yönlendirmesiyle – Matematik dersinin de zayıf olmasını bahane ederek - dil alanına geçmişti 4 sene önce.


O zaman bana durumu ilettiklerinde, ona Üniversite giriş sınavında kendisinin önünde daha avantajlı olan, Anadolu Öğretmen Liseleri, Anadolu Liseleri ve Özel Okulların dil alanlarında okuyan öğrencilerin olduğunu; bu okulların başarı durumlarının genel liselerden daha iyi olduğunu anlattım. Kısacası daha işin başında geride kaldığını, bu okulların arasından sıyrılmasının çok zor olacağını, sonuçlarına şimdiden kendisini hazırlamasının iyi olacağını anlattım. Ya da çok fazla çalışması gerektiğini söyledim.

Dört yıl İngilizce dil alanında okuduktan sonra, bu yıl Üniversite giriş sınavlarında, Fransızca Öğretmenliğini kazandığını öğrendim! Aklıma denetimlerde –öğrenciler seçmediği için- sınıf açılamadığından, Fransızca öğretmenlerini fotokopi makinalarının başında görevlendiren okul müdürlerinin sıkıntıları geldi. Bunu da aktardım kendisine. Bana öğretmenlik yapmayacağını, hiç olmazsa üniversitede Fransızca öğrenmiş olacağını ifade etti acı acı gülümseyerek.Tabii, “giriş sınavını kazanamadı” durumuna düşmediğini de ekledi.

Halen birçok Anadolu Liselerinde, “İngilizce dersi alan sınıfı” – öğrenciler seçmediği için- açılmadığını gözlemledim. Araştırdığımda, öğrencilerin sayısal alanı tercih ettikleri, Anadolu öğretmen liselerinin “dil alanları”nın daha avantajlı olduğu ortaya çıktı.

Durum böyleyken, kadrolarında yeterli sayıda – uzmanlaşmış- İngilizce öğretmeni yokken, genel liselerde dil alanlarının açılmasını üzüntüyle karşılıyorum. Liseden mezun olduklarında, Üniversitelerin dil bölümlerine giremeyeceklerini bile bile, sayısal ve sözelde başarılı olamayan öğrencilere “dil alanı”nı seçmeleri, İngilizce öğretmenlerinin de yönlendirmeleriyle sağlanmaktadır.

Genel Lise dil alanlarından mezun olanların İngilizcelerinin, diğer alanlardakilere göre – eğer öğrenme azim ve gayretleri varsa; üniversite için hedef belirlemişlerse – daha iyi olduklarını söyleyebilirim. Sadece o kadar…

Anadolu öğretmen liselerinin “dil sınıflarında” başarı oranının yüksek olmasının nedeni, oradaki öğrencilerin daha işin başındayken – azimle- öğretmen olma gayreti içinde olmaları ve kendilerini buna yönlendirmeleridir.

Her lise mezununun üniversitede kendi istediği alanda okuma şansının olmadığı da bir gerçek. Böyle olunca da, genel lise “İngilizce Dil alanımezunu, üniversitede -istemese de - “Fransızca Öğretmenliği”nde okumak zorunda kalacaktır. Tabii mezun olduktan sonra iş bulabilirse, kendini şanslı sayacaktır. Bulamazsa, sonucuna katlanacaktır.

Genel liselerde İngilizce “Dil Alanı” sınıflarına öğrencilerin 9.sınıfta yönlendirmelerinde ilgililerin; Müdür yardımcıları, sınıf öğretmeni, rehber–danışman öğretmenlerin ve velilerin çok daha dikkatli davranmaları ve kendilerinin bu konudaki sorumluluklarını unutmamalarını hatırlatmak isterim. Amaç sadece okullarında “dil alanı sınıfları”nın da açıldığını göstermeleri olmamalı.

Saygılarımla.

Ali İhsan ÖZÇAKIR

MEB. Bakanlık Başmüfettişi (E)

e-mail: aliihsanozcakir@hotmail.com

Web.Sitesi: aliihsanozcakir.googlepages.com

 
Toplam blog
: 172
: 4867
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

50 yıllık eğitimciyim. İngilizce öğretmenliği ve Bakanlık müfettişliği yaptım. Bunca yıllık eğiti..