Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '11

 
Kategori
Elektronik
 

26 ayda bozulan Samsung Buzdolabı ile bir arkadaş kafayı yedi

26 ayda bozulan Samsung Buzdolabı ile bir arkadaş kafayı yedi
 

 

Bilmediğin malı almayacaksın.

 Buna sonunda kani oldum.

 

 Bir arkadaş, iki yıl kadar önce Samsung buzdolabı alacağım dedi. Arkadaşları olarak şaşırdık, etrafımızda Samsung marka buzdolabını kullanan da yoktu. “Yapme etme” dedik dinletemedik. Yapacak bir şey yoktu, “Nasıl bir kalite, bilmiyorsun, iyi düşün” tavsiyesinde bulunduk.

 

 Arkadaş ise “Nuh diyor, peygamber demiyordu, koskoca marka Samsung, kalitesiz mal yapar mı?diyordu. O zamanın parası ile epey yüklü para ödeyerek Samsung buzdoloabı SRL629EVSGRİ aldı.

 

 Sorunlar başta başlamıştı. Dolap eve geldiğinde kapısı ezikti. Neyse telefon edildi. Değiştirildi. 

 2 yıl geçti, garanti süresi bitti. Buzdolabı da sorun çıkarmaya başladı. Otomatiği bozulmuştu. Devamlı çalışıyordu, ancak elektrik fişini çektiğin zaman, dolabın motorunu durdurabiliyordun.

 

 Tabiî ki servis çağrıldı. Bu arada arkadaşın hanımı, babası, annesi ve arkadaşları onca para vererek aldığı buzdolabının bu halde olmasından dolayı arkadaşımla dalga geçmeye başladı.

 

 Arkadaş kafayı yemek üzereydi.

 

 Servis de gayet rahat bir şekilde, “Garanti süresi bitmiş, parasını öde, yaptır kardeşim” dedi. Bozulan bölüm, dolabın beyni imiş, epey de masrafı varmış.

 

 Şu andaki fiyatı 2,500, eski parayla 2,5 milyar olan buzdolabı 26 ayda kullanılmaz hale geldi. Arkadaşın etrafındaki evlerde kimsenin buzdolabında böyle bir sorun yoktu. Yani elektrik kesintisi, voltaj düşüklüğü gibi sorunlar da yoktu.

 Arkadaş genel merkeze yazdı, “Koskoca Samsung’un buzdolabı iki yıl mı dayanıyor, iki yıllık mı buzdolabı yapıyorsunuz” deyince, karşıdaki garanti süresi iki yıl, parasını ödeyin yaptırın”diyordu.  dedim. Arkadaş bu söylediklerinizi yazılı olarak bana gönderin, sizi mahkemeye vereceğim deyince, “Yazılı belge gönderemediklerini” söylüyordu. Memlekette bilgi edinme kanunu vardı, ama Samsung buna da takmıyordu. Mahkemeye de veremezdi aslında, garanti süresi bitmişti çünkü.

 2,5 milyarlık buzdolabının aylığı 100 milyona gelmişti.

 “Nasıl Samsung böyle bir buzdolabı yapar?” diye Güney Kore Konsolusluğuna yazdı.

 Oradan da bir cevap gelmedi.

 İnternetteki şikayet sitelerine yazdı.

 http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/1004465/g/SAMSUNG++Buzdolabinin+2+Yilda+Beyni+Bozuldu!

 

 http://www.sikayetim.com/membermoduleinfo.php?pid=221178&msgid=124632&search=&page_num=1#show

 Gelen cevaplar, garanti süresi bitmiş, yapacak bir şey yok şeklindeydi.

 Arkadaş bunları duyunca daha da sinirleniyordu, garanti süresinin bittiğini o da biliyordu. Sorun o değildi. Sorun onlarca para verdiği buzdolabı nasıl iki buçuk yılda kullanılmaz hale gelirdi. Bu buzdolabından dolayı ailesi, anne ve babası ile arası açıldı. Yakında psikolojik destek almayı düşünüyor.

 Şimdi de galiba en iyisi “bu buzdolabını Güney Kore Konsolusluğunun önünde yakmak” diye düşünüyor.

 Bir buzdolabı, insanın hayatını bu kadar etkileyebiliyor işte.

 Olay tamamen gerçektir, ilgilenen olursa, arkadaşın telefonunu paylaşabilirim

 

 

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..