Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Aile ve Çocuk Danışmanı Burcu Polatdemir

http://blog.milliyet.com.tr/yasamsenin

16 Ekim '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Aynı Yollar Aynı Sonuçlar

Aynı Yollar Aynı Sonuçlar
 

’ Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar beklemek deliliktir ’ demiş Einstein..

Hayatımın sözüdür herhalde .. Ne zaman tıkansam, yönümü bulamıyorum desem hep bu sözü hatırlarım. Peki halihazırda ben hangi bildiğim yolu sırf o şekilde bir düşünce şekline alıştığım için yapıyordum. Neyi çözmeye çalışırken denenmişin peşinden gidiyordum .. Bu süreçle beraber  yavaş yavaş geçtiğim aşamaların  sağlamasını yapmaya başlarım.

Aslında;  hayatımızda bir hedefimiz olsun ya da  olmasın yaşanan bazı olaylar bize bildiğimizi şaşırtabiliyor, dengemiz bozulabiliyor, beklentilerimizin yönü değişebiliyor.. Hepsi  hayata dair..

Bir bakmışsınız aylarca uğraşı gösterdiğiniz şeyden çıkan sonuca. Öncekiler gibi .. Buna ne derseniz deyin, ister hayalkırıklığı ister kendini tekrar etmek. Diğer denemelerinizle aşağı yukarı çıkar. Çünkü metod, bakış açısı aynı, yol aynı.. Farklı zamanlarda yapmanın rahatlığıyla çıkarız yola aslında.. Ama hayal kırıklığıyla sonuçlanır, yine aynı sonuç oldu.. Bir daha da denemeye elimiz gitmez.Üstünü örter unutur gideriz.. Ne büyük kayıp..  Çok kişinin sırf bu talihsiz denemeler yüzünden yapmak istediklerinden vazgeçtiklerine tanık olmuşumdur.

Ne mi yapmak gerekir?  Aslında elimizde ne var ve gitmek istediğimiz hedef için bize ne lazım? sorusunu sormak iyi bir başlangıç olabilir. Elimdeki tüm veriyi kullandım mı? Bulunan şartlara uygun sonuçlar çıkarabilmek için duruma uyum sağladım mı? Daha önce bu yolu kullanmış mıydım ? Burada bir örnek vermek yerinde olur.  İyi bir yazar olmak istiyorum.. Yeteneğim var fakat denedim olmuyor. Soru cevap şeklinde gidelim:

-Peki neler denedin biraz anlatır mısın?

-Defalarca en sevdiğim dergiye yazımı gönderdim, her seferinde bahane buldular..

-Farklı yollar denedin mi peki?

-Nasıl farklı yollar? (Yavaş yavaş sinyaller gelmeye başlıyor)

-Yazılarınla ilgili yeni yollar, başka adresler, yazı dilinle ilgili geliştirilmesi gereken herşey denendi desek doğru olur mu?  Ne tip geri bildirimlerde bulundular, bunun üzerine eğilebildin mi, başka bir yerde değerlendirme şansın oldu mu?  (Şimdiden bir dünya yüzleşme EVEET bu açıdan bakmamışım bakışı:)

-Hayır, tekrar denemedim. Göndersem de aynı şeyleri söylerler. (işte yitip giden hayal zayiatı)

Bu deyimi kullandım çünkü sahiden başka yollar denendiğinde harika sonuçlar alan diğerleri yokmuşçasına denemeye devam etmekten, olumsuz sonuç almaktan bu kadar imtina ediyoruz. Tekrar olumsuz sonuç alabiliriz. Mesela yazılarınız çok uzun dendi burada herhangi bir taviz vermek, düşünce kısıtlamasına gerek elbette yok..  Dergilerin ve bulunmak istediğim mecraların; yazılarımı kabul edebilmesi için daha verimli nasıl yazabilirim..Tüm bu çapraşıklığın cevabı aslına bakarsanız..

Sırf zihinde denenmiş olduğu için ‘ kullanılmış, süresini yitirmiş ’ diye beklenen fikirlerimiz, düşüncelerimiz var. Onlara hangi eksik bakış açılarıyla baktık bu zamana kadar bir düşünsek? Nasıl uyum sağlayabiliriz hedefim söz konusu olduğunda değerlerimden ödün vermeden yol alabiliyor muyum.. Bunu maksimum gelişme derecesi olarak alıyor, kendimi herhangi bir zorlama içinde hissetmiyor muyum.. Bana verilen olumlu olumsuz geri bildirimleri, daha farklı hangi bakış açısıyla değerlendirebilirim..  Gideceğim yolda hangi verilere ihtiyacım var ve şu an bende ne var diye bakabiliyor muyum.. O zaman kesinlikle doğru yoldasınız..

Farklı ve yenilikçi ve pozitif bakış açısıyla ; istediğimiz ,ulaşamayacağımızı düşündüğümüz tüm sonuçlara ulaşamamak gerçekten imkansızdır. Ki zaten imkansız diye de bir şey yoktur.:) Sağlıcakla kalın

 

 
Toplam blog
: 82
: 140
Kayıt tarihi
: 12.04.15
 
 

Çocukların duygu ve davranışlarının sonuçlarından yola çıkarak ,çocuğun ruh dünyasında oluşan değ..