Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '09

 
Kategori
Güncel
 

Bilgisayar Oyunları Suça Yöneltmez

Bilgisayar Oyunları Suça Yöneltmez
 

Counter Strike ekip oyunudur.


Bilgisayar oyunları katliam yaptırır mı? Almanya’da yaşanan son olaydan sonra özellikle bir bilgisayar oyununun şiddeti artırdığı ima edildi. Oysa bilgisayar oyunları insan zekâsı tarafından yapılan eserler. Bu oyunları yapanların benimle aynı havayı solumalarından gurur duyuyor bir yandan da zekâlarını kıskanmıyor değilim.

Son yıllarda bilgisayarda oynamayı bıraktım ama özellikle 4–5 sene öncesine kadar çok iyi bir oyuncuydum. İşte gurur tablom:

Futbolda Denizlispor’u üç büyükleri içerde ve dışarıda farklı yendikten sonra şampiyon yapıp ertesi yıl Şampiyonlar Liginde başarıya ulaştırmam.

Ralli de Yunanistan, Finlandiya ve İtalya etaplarında şampiyonluklar kazandım.

2. Dünya Savaşı asıl başarı kazandığım noktalar. Hitler’in “yıldırım ordularını” sayemde devirdik. Mısır’da Çöl Tilkisi Erwin Rommel’in havaalanına gizlice sızıp düşman uykudayken tüm uçakları infilak ettirdim.

Omaha çıkartmasında (Er Ryan’ı Kurtarmak) Alman kıyı savunmasını aşmak için tel örgüleri kesip makineli tüfekleri susturduktan sonra topları etkisiz hale getirdim.

V–2 roketlerinin yerini tespit edip onları imha ederek Londra’yı kurtardım.

Paris toplarının yerlerini tespit ederek onları imha ettim ve Paris’i kurtardım.

Fransa’da direnişçileri örgütledim ve önemli kişilere koruma yaptım.

U–571 denizaltılarının tersanelerini ben yok ettim.

Stalingrad direnişinde keskin nişancılık yaparak subayları etkisiz hale getirdim.

Bunları yaparken kaç tane Alman askerini vurduğumu hatırlayamıyorum.

Gelelim meşhur Counter Strike oyununa. Bu oyunun milyonlarca fanatiği vardır. Oyun internet üzerinde görmediğiniz kişilerle de oynanır aynı ağ üstündeki arkadaşlarınızla da. İki farklı grup vardır: Polisler ve teröristler. Beş dakika içinde bir grubun diğer grubu yok etmesine dayanır. Bir saat içinde kim daha fazla kazanmışsa oyunun galibi olur. Kazanan ekip çok para kazanır kaybeden az para kazanır. Para çoğaldıkça daha iyi silah ve teçhizat alırken paranız azaldıkça etkisiz silahlara paranız yetmeye başlar.

Bu oyunun her ülkede turnuvaları vardır. Ülke birincisi olan ekipler Dünya Şampiyonası için her yıl değişik bir ülkede toplanır ve kazanan ekip ciddi para kazanır. Televizyonda seyrettiğim bir belgeselde bayanlar etabını kazanan ekip tam 50.000 Dolar kazanmıştı. Hatta bazı finallerde büyük ödül tam 750.000 Dolar. Bu oyun ekip çalışmasını gerektirir. En önemli kısım: Ülkemizde elemeleri geçenler saygın üniversitelerimizin gençleri. Özellikle üniversite gençliği daha ileri seviyede oynuyor. Çünkü bu oyun becerinin yanı sıra biraz zekâ ve biraz da dayanışma gerektiriyor.

Tıpkı gerçek timlerde olduğu gibi üyelerin değişik silahları ve değişik görevleri olması gerekir. Bizim grubumuzda görevim daha doğrusu en iyi yaptığım uzun menzilli silahlarla yakın çarpışmaya gidecek arkadaşlara uzaktan destek vermekti. Çünkü kullandığım silah tek atış yapan keskin nişancı silahıydı. Bu silah yakın mesafede etkili değildi. Sen bir kere atış yaparken rakibiniz otomatik silahıyla seri atışlar yapabiliyordu.

Görüldüğü gibi bilgisayarda çok hızlı araba kullanırken gündelik hayatta 90’ı geçmem. Bilgisayarda mouse ile keskin nişancı olmama rağmen silahlardan nefret ederim. Peki, bu oyunu oynayan gençlerin katliam yapmalarının sebebi bu oyun mu? Kesinlikle hayır, eğer bu oyunu oynayanlar katil olsaydı insan ırkı yok olmuştu. Oysa bu okullarda dehşet saçan gençler iyice incelenirse temelinde sevgi eksikliği görülür. Bir şekilde aile ve okulda sevgi görememiş dışlanmış gençler olduğu belirlenir.

Herkesin görmek istemediği diğer bir kısım ise bireysel silahlanma. Eğer marketlerde silah satarsanız, av tüfeği görünümlü otomatik silahlar satarsanız duygusal olarak olgunlaşmamış insanlara gün doğar. Hele hele uydu yayını yapan bir av kanalında sanki çok büyük marifetmiş gibi taşın arkasına saklanıp 20–30 metreden fil, geyik avlamak bazı hayvanları seslerle tuzağa çekip vurmayı gösterirseniz ve “Avcı en büyük doğa dostudur.” diye yalana inanırsanız bu katliamlar daha çok olur. Bu yüzden suçu bilgisayar oyunlarına atmak yerine bazı gerçeklerle yüzleşmek gerekir.

 
Toplam blog
: 150
: 2951
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

1975 Aydın doğumluğum, bir Ege sevdalısıyım. Dostluğa, arkadaşlığa önem veririm...