Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
Olmadı Paşam!

ben kıssadan hisse yaptım.Diyorumki sizin eleştirdiğiniz siyasi iktidar askerimize bu tip siyasi dayatmalar ve baskılar yapsa idi,harekatın ortasında "harekat uzadı.ABD bize baskı yapıyor, hemen çıkalım"diye askere talimat verse idi, merak etmeyin sayın Genelkurmay başkanı bunu kamuoyuna bir şekilde anlatırdı.Hatırlasanız seçim öncesi geçtiğimiz yaz artan terör olayları sonrası Genelkurmay başkanı ile hükümet arasında yetki tartışması yaşanmış ve karşılıklı polemikler olmuştu.O gün bun sıkıntıları dile getiren getiren Genelkurmay neden bugün bu tip sıkıntılarını dile getirmiyor?Ne değişti?Ben cevap vereyim.Hiç birşey değişmedi.Sadece iddia edilen gibi bu harekat tam ortasında ABD tarafından yapılan baskı sonucunda hükümetin askere verdiği talimat ile KESİLMEDİ !! Başından tespit edilen hedeflere ulaşıldığı andan itibaren geri çekilme yapıldı. Bu geri çekilme Genelkurmayımızın kendi hür iradesi ile olmuştur. Fark burada. Genelkurmay başkanımızda bunu açıkça ortaya koymuştur.

13 Mart 2008 13:01
Olmadı Paşam!

ABD ile kara harekatı öncesinden gerekli organizsayonlar yapıldı.Bunu herkes biliyor.ABD kara heraktına yeşil ışık yaktı.Genekurmay seviyesinde karşılıklı iki ordu toplantılar yaptı.Bunları bilmeyen yok.Ama nereye,ne kadar süreliğine ve ne zaman harekat yapılacağı tamamen Türk ordusu tarafından belirlenmiştir. Harekat başladığı zamanda ABD'ye gerekli bilgiler haber verilmiş,dost kuvvetlerin çapışmaması için karşılıklı görüşmeler olmuştur.Bunu askeriye de bulunup bu tip harekatlar düzenleyen her üst düzey yetkili bilir.Yapacağınız harekatı her hangi bir ülkeye yada kuruma önceden haber vererek başarılı olmazsınız.Bizim yetenekli ve güçlü Türk ordusuda bu konuda Dünyada tektir.Siz Askerimize güvenin, onlar başka ülkelerin boyunduruğunda bilgisinde harekat yapmazlar. O tip şartlar hasıl olursa, bu harekat yapılamaz der , siyasi iradeye karşı görüş bildirirler.Bu konuları tanıdığınız her hangi üst düzey bir asker ile koşursanız benim düşüncelerimi aynen size aktaracaklardır.

11 Mart 2008 19:45
Olmadı Paşam!

Haber vermekle izin almak arasında çok büyük farklar var.Türk ordusu Kuzey Irak'ta harekat yapmak için ABD'den izin almamıştır.Kendine göre uygun bir zamanda HABER VERMİŞTİR.Çünki ABD startejik ortağımızdır.ABD genelkurmayı da bu durumu teyit etmiştir"Türk ordusu bizden izin istemedi".Genelkurmay'a yapılan eleştiriler harekat için ABD'den izin alındı diye değil,ABD baskısı ile çekilindi diyedir.Genelkurmay'da bu eleştirilere net cevap vermiştir "böyle bir telkin kimseden gelmedi".Bu cevap üzerine yapılan eleştiriler ordumuza olan güveni sarsar.Sarsmaz diyebilirmisiniz?Ordunun başı baskı yok diyor, buna rağmen siz hala var diyorsunuz.Bunun üzerine ordunun nasıl bir tavır içine girmesini bekliyordunuz?Türban ve benzeri siyasi konular başka ülke güvenliğini ilgilendiren askeri konular başka.İşinize gelen konularda askerin açıklamalarını beğeneceksiniz,işinize gelmeyen konularda askerin açıklamalarını beğenmeyeceksiniz.AKP'ye karşı olanlar haklı çıksın diye askerimiz doğruları saklayacakmı

10 Mart 2008 10:15
Bush Amcam öyle istedi...

Ülkeyi yönetenlerin sahip olduğu sorumluluğunu bilmeden,hissetmeden bu tip eleştriler yazmak kolay ve popülist bir yaklaşım.Harekat yapmak istediğiniz yer Irak ama ABD kontrolünde olan bir ülke.ABD hem siyasi hem ekonomik hemde askeri olarak dünyanın en büyük gücü.ABD'yi karşınıza alarak yapacağınız her herakat Türkiye'ye faydadan çok zarar verecektir.Bu tip konular çok ince bir politika ve ortak akıl ile uygulanmalıdır.Hükümetin ve askerin de yaptığı budur.ABD'den 7 gün izin alındığını nasıl iddia edebilisiniz?Bu süreyi baştada belirttiğim sorumluluklar gereği asker belirlemiştir.Cesaret başarıyı tek başına getiren bir meziyet değildir.Beraberinde akıl ve sorumlulukda gereklidir.Kara harekatı için kimseden izin alınmadığı gibi bundan sonraki harekatlar içinde kimseden izin alınmayacatır.Türkiye muz Cumhuriyeti değildir.Yürütülen politikalar Türkiye'nin menfaatleri içindir.Kıbrıs harekatı ile bu harekatı bir birine karıştırmamak lazım.Her harekatın kendine özgü ayrı bir yapısı vardır.

09 Mart 2008 10:41
Alışılmadık muhtıra

Sayın ali açıköz, yazınızı ilgi ile okudum ve yorumlarınızı çok beğendim. Özellikle Genelkurmay'ın neden muhalefeti hedef aldığı ile ilgili olarak , "muhalefetin askeri yönden eleştiri yaptığı" tespiti ile hedefi tam ortadan vurmuşsunuz. Neden asker konuşuyor siyasi irade konuşmuyor diyenlere duyurulur.

08 Mart 2008 11:34
İktidarın en büyük şansı bugünkü muhalefet !

Sayın R.Bülend Kırmacı , görüşlerinize katılıyorum. Çok doğru tespitler yapmışsınız. Genelkurmay Başkanlığı'nın açıklamalarını sert bulanlar veya siyasiler ile polemiğe girmek olarak yorumlayanlar yanılıyorlar. Genelkurmay Başkan sayın Büyükanıt'ın kesin ve net konuşmaları ardından yapılan her eleştiri halk ile ordunun güvenini zedelemeye yönelik eleştiriler olmaktadır. Bu gerçeği dile getirmek Genelkurmay Başkanlığı'nın en doğal görevidir. Ayrıca yapılan eleştiriler sadece siyasi kanattan değil basın yayın ve çeşitli toplum kesimlerinden gelmiştir. Dolayısı ile Genelkurmay direkt olarak parti adı vererek veya benzeri bir açıklama yapMAmış , genel tavrını ortaya koymuştur. Bu açıklamalardan kim üzerine alınıyorsa , o kişiler sorumludur. Genelkurmay Başkanlığı kimseye hain dememiştir. Açıklamalarında bu konuya özen göstermiş , seçtiği kelimelere dikkat etmiştir.

08 Mart 2008 11:28
Askerim sen üzülme!

Kara harekatı bitiminde Genelkurmay Başkanı sayın Büyükanıt gerekli açıklamayı yaptı. "bize çekil diye siyasi kanattan veya dışarıdan hiç bir baskı gelmedi. ima dahi olmadı. bunu ispatlayan olursa üniformamı çıkarırım." Bu açıklamadan sonra hala aynı eleştiriler devam ediyorsa , bana kimse ben orduma güveniyorum demesin. Tutarlı olun. Muhalefet olarak CHP çok ciddi bir yanlış yapmış ve bu yanlışı devam ettrimektedir. Szizn yazınızda da ordumuza güven duyuduğunuz yazıyor ama bu çekilmenin ABD baskı ile AKP tarafından ordumuza yapılan baskı sonucu olduğu ima ediliyor.Sayın Büyükanıt'ın söyledikleri doğru değil , sayın Başbakan'ın söyledikleri doğru değil,siz kime inanıyorsunuz o zaman ?Bu eleştirileri yapanlar açıkça söylesinler o zaman "Ben Genelkurmay Sayın Büyükanıt'a inanmıyorum",yada bu eleştirileri yapmasınlar. Siyasi çıkar uğruna kendilerini daha da zor duruma düşürdüler.Ordumuza güvenerek sayın Genelkurmay Başkanı Büyükanıt'ın söyledikleri aksinde görüş bildirmek en büyük hatadır

08 Mart 2008 11:17
Velev ki yüzde 80 olsun

Halk'ın %90'ının istediği bir şey için hala Yargı'dan ve çeşitli devlet kurumlarından medet ummak , sadece otoriter totaliter ve dikta rejimlerinde olabilir. Demokrasiler'de asla olamaz. Ben demokrasi'ye inanmıyorum diyorsanız , o başka... Amam hem demokrasiye inanıp hemde %90!a rağmen Yargı diyemezsiniz. O ülkede kargaşa çıkar , işte o zaman gerçekten o %90 rağmen kalkan eller Kaos için kalkar. Sayın Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün % 80 hesabı için yorumum şu, ben hesaplamadım ama , siz sağından solundan nasılsa hesaplıyorsunuz. AKP,MHP ve BBP'nin seçimlerde aldığı toplam oyunu , oy kullananların yüzdesi olarak hesaplamıyorlar. Oy kullanmayanları'da oy kullanmış varsayıp , eğer oy kullansalardı oy kullananlar ile aynı yüzde ile oy kullanırlardı varsayımı üzerinden 3 partinin toplam oyu ve yüzdesi hesaplanıyor. Zannedersem o zaman %80 çıkabilir. 1923 yılında halkın %80'i Laik Türkiye Cumhuriyetine karşı değildi, şimdi'de değil. %80 bazı yasaklara karşı.

25 Şubat 2008 09:12
Toplam blog
: 3
Toplam yorum
: 21
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 432
Kayıt tarihi
: 14.02.08
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. Yıldız Üniversitesi Makina Mühendisliği okudum. Bilişim sektöründe çalışma..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster