Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '18

 
Kategori
Kitap
 

Abese Ruhu

Abese Ruhu
 

Salih Arıkan


 Engellilerle ilgili Tarihçeden bahsedilirken batıdan bahsedilir. Sanki İslam Dünyası geri hiç bir gelişmenin olmadığı bir merkez olarak görülür.

Beyazay Derneğinin ilk Kuran kursuna gittiğimde Abese suresini duymuştum. Her konferans veren hoca bu sureden bahsederdi. Biz de sevgili hocamız Halis Kuralay’ın kitabında tekrar okuduk. Bu kitabı mutlaka okuyunuz. Özellikle İslami hizmetler yürüten dernekler vakıflar okumalı. Engellileri ve İslam’ın engellilere bakışını öğrenmeliler. Allah ve Resulünü bilenlerde engellileri yanlış tanır ve görmezden gelirse çok acı ve incitici olur.

Hocamızın Abese ruhu kitabında farklı bakış açıları ediniyoruz. Beyazay’ın kuruluş öyküsü görmeyenlerin Kuran öğrenme çabaları. İlk görmeyenlere yönelik Kuran kursu kabartma risaleler engel gruplarına göre yaşatılan sıkıntılar anlatılıyor. Biz engellilerin sorunları deyip söze başladığımızda sadece kendi sorunlarımızı anlatırız ya olay hiçte öyle değil. Sivas’taki Fatma’nın öyküsünü ve Peygamber sevgisini gözyaşlarıyla okudum. Özellikle bu öyküde Senai Demirci hocamızın hassasiyeti beni çok duygulandırdı. Kitapta özellikle işitme engellilere Dini hizmetlerden bahsediliyor. Bazı hutbeler vaazlar işaret diline çevriliyor. Kabul edelim işitme engellilere yönelik Dini hizmetler çok zayıf. Ve genelde yerel bazda kalıyor. Ulusal ölçekte işitme engellilere yönelik Dini hizmetler istenilen düzeyde değil. Bazı engellilerin başarı öyküleri kitapta yer almış. Beni etkileyen sevgili Cemal Merdan’ın öyküsü oldu. Görme engellilere yönelik Dini hizmetleri sevgili hocamızın da öncülük ettiği bir grup gönüllü başlattı. Şu an görme engellilere yönelik Devlet ve özel kurslar var. Sizce İslam zihinsel engellilerle ilgili hangi hükümleri vaaz etmiştir. Kitaptan okuyunuz. Bir işitme engelli Ezanı duyamıyor. Farklı yöntemlerle zamanı saptadı ve Camiye gitti. Ama sağlıklı bir iletişim kurabiliyor mu görmeyen biri Camiye gitmek istedi hangi zorlukları yaşıyor.

Ben bu kitabı okudum size de tavsiye ediyorum. Engelliler sohbet gruplarınızda düzenlediğiniz etkinliklerde bulunsun istiyorum. Bu birliktelik hepimize yeni birikim ve deneyim katacaktır.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..