Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '08

 
Kategori
Eğitim
 

Ah, şu okullar olmasa!

Ah, şu okullar olmasa!
 

Zamanın Milli Eğitim Bakanlarından biri, "Ah, şu okullar olmasa, ben bu bakanlığı çok güzel idare ederdim" demiş. (Osmanlı dönemi, Maarif Nazırlarından Emrullah Bey- Başka kaynaklara göre; Zühtü Paşa-)

YÖK Başkanı, "Üniversiteler paralı olsun" demiş.

Üniversiteler zaten şu anda paralı. Bir Üniversite öğrencisinin ailesine aylık maaliyetini hesaplamak o kadar zor değil. Vatandaş bunu karşılayamıyor, büyük sıkıntılar çekiyor zaten. Asgari ücretlinin çocuğunu değil üniversitede, ilköğretimde bile okutması zor. Ülke gerçekleriyle bağdaşmayan bu tutum, Anayasamıza ve sosyal devlet anlayışına da uymuyor,

Kaldı ki parasız olduğu söylenen İlköğretim okulları bile paralı sayılır ülkemizde. Bu okulların ısınmasından tutunda, temizliğine kadar bir çok sorunlar yaşanıyor. Bu okullara öğrenci velilerinin katkılarıyla ayakta durmaya çalışıyor..

Yeni YÖK Başkanı, bu göreve hazırlıklı gelmiş gibi gözüküyor . Elinde bir takım planlar olmalı. Bunu zaman içinde hep birlikte göreceğiz..

Bu bir taktik gibidir. Önce kamuoyuna duyuru yapılıyor. Kamuoyu bunu tartışıcak. Tepkiler dile gelecek, karşı çıkmalar olacak. Neticede, biraz ödün verilecek, yasa kabul edilecek.

Okullaşma oranımız zaten gelişmiş ülkelere göre düşük. Üniversite mezunları sayısı ve eğitim kalitesi açısından zaten çok gerilerdeyiz.

YÖK Başkanı öncelikle, bir kabus durumuna gelen, Dünyada da bir benzeri olmayan, öğrencileri , anne babaları mutsuz eden ,Üniversite giriş sınavlarına bir çözüm bulmak için gayret etsin. .,

İlköğretimde yüklü programlar, lisede yüklü programlar. Lise 1. sınıftan itibaren dershane kursları, daha sonra üniversite sınavları ve hüsranlar, hayal kırıklıkları, mutsuzluklar.

Toplumda, çevrede, tembel, başarısız ve yaramaz yerine konan gençler. Bu ülkenin asıl sorunları burada.

Her şey tamamda, bir üniversitelerin paralı olması mı kaldı.

Zaten sistem , istenen durum, yavaş yavaş gerçekleşiyor. Çok sayıda Özel Üniversite açıldı. Zenginler, bastırıp parayı çocuklarını bu okullarda okutuyorlar, Özel üniversiteler, çok para verdiği için en iyi hocalar da bu üniversitelerde ders veriyor.

Göstermelik olarak yeni bir çok üniversite açıldı. Bu üniversitelerin durumu ortada. Öncelikle YÖK Başkanı, üniversite hocalarının ekonomik durumunu düzeltici çalışmalar yapsın. Devlet üniversitelerinden beyin kaçısını önlesin.

Parası olan okusun, olmayan okumasın anlayışı, anayasamıza da aykırıdır.

Eğitim, bir ülkenin en önemli işidir. Ciddiye alınması gerekir.

Ah, şu okullar olmasa, mantığıyla bu durumlara geldik !

Fotoğraf : Milliyet

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..