Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Akademi sanat merkezi

Akademi sanat merkezi
 

Antalya’ya yerleşmeye karar verdiğimde, “ben bu sessiz ve sakin kentte nasıl yaşayacağım?” diye kendi kendime sormuş ve yanıtını verememiştim. Bir anlamda akıntıya kürek çekecektim. Nitekim öyle oldu. Akıntıya doğru hem kürek çektim, hem kulaç attım ve geriye dönüp de 1994’lü yıllara baktığımda, o yıllardan bu yıllara, Antalya’nın nasıl da bir değişim evresi geçirmiş olduğuna dair türlü hayretler içerisinde kaldım.

İstanbul’da uzun yıllar müzikle uğraşan ben, Antalya’ya geldiğim de müziğin esamisine dair hiçbir şeyle karşılaşmamıştım. Kendi halinde mazbut bir kent olan Antalya, dinlence için idealdi ama ne sanat ve ne de ekonomik hayat için hiç de ideal bir kent değildi. Ne var ki geçen onbeş yıllık süreçte, Antalya, ülkenin diğer kentlerine oranla, gerek sanatsal faaliyet alanlarında olsun ve gerekse de ekonomik faaliyet alanların da olsun fersah fersah büyüme ve gelişme örnekleri gösterdi.

1990’lı yıllarda görmediğim birçok sosyal aktivite, son beş yıllık zaman dilimi içerisinde Antalya’nın gündemine damgasını vurmaya başladı ve o bildik birçok aktivite de Antalyalıların karşısına çeşitlenerek, harmanlanarak ve daha da bir gelişerek çıktı.

Bugün için Antalya birçok sanatçı adayının olduğu ve ileride, sanat alanında ciddi bir takım başarı mücadelelerine soyunmuş insanların yoğunlaştığı bir kent haline geldi.


******

Akademi Sanat Merkezi!

Geçtiğimiz yılın başında, Antalya’nın Konyaaltı İlçesine bağlı, Altınkum Mahallesinde açıldı.
Klasik Bale, Piyano, Keman, Çello, Gitar, Yan Flüt, Şan ve Orf alanında eğitim veren bir sanat merkezi Akademi Sanat Merkezi ve bende kızımı Akademi Sanat Merkezine, açıldıktan birkaç hafta sonra, Klasik Bale eğitimi alması için kaydını yaptırdım. Kızım yaklaşık bir yıldır Akdemi Sanat Merkezi’nde bale eğitimi alıyor ve dün akşam, yani 28 Haziran 2009 akşamı Antalya Kültür Merkezi Aspendos Salonunda yılsonu kapanış gösterisini yaptılar.
Tek kelime ile “nefis” bir gösteriydi ve ben bu gösteriyi hem büyük bir keyifle izledim ve hem de böyle bir sanat merkezinin başarısından dolayı kendileri ile gurur duydum.

Akademi Sanat Merkezi sanatsal alanda vermiş olduğu eğitim ile bir yıllık zaman diliminde son derece ciddi bir ilerleme kaydetmiş.
Öğrencilerin her biri, bir yılda önemli mesafeler kat etmiş, almış oldukları eğitim alanında kendilerini hızla geliştirmişler.

Gece de ilk olarak 4-6 yaş arası bale öğrencilerinin kısa bir gösterisini izledikten sonra, piyano eğitimi alan öğrenciler kısa dinletilerle geceye renk kattı.
Dede Efendinin Gülnihal şarkısı eşliğinde, konservatuara hazırlık yapan Peri’nin bale göçerisi ise mükemmeldi.
Orf dersi alan öğrencilerin kısa bir orf dinletisinden sonra, iki grup halinde gitar dinletisi yapan öğrencileri dinledik. Gitar öğrencileri birbirinde güzel şarkıları hocaları Kutman Canay eşliğinde söylediler ve salonu dolduran izleyicilerde kendilerine eşlik ettiler. Yan flüt, piyano ve gitar eşliğinde, şan dersi alan öğrenciler, Samanyolu, Hatırla Sevgili ve İkinci Bahar şarkısını seslendirdiler ve sonrasında geniş bir kadro ile 7-10 yaş gurubu Klasik Bale eğitimi alan öğrenciler “Fındık Kıran” balesinden bir kesit sundular.
Son bölümde hocaları eşliğinde İspanyol danslarından örnek veren bale öğrencileri, nefis bir gösteri daha sundular. Kapanışta ise bütün öğrenciler müzik öğretmeni Önder Altıntaş tarafından bestelenmiş olan Akademi Sanat Merkezi marşını söyleyerek gecenin sonuna noktayı koydular.

Akademi Sanat Merkezi Antalya adına son derece güzel bir oluşum halini almış. İşlerini ciddi bir şekilde yaptıkları şüphesiz. Bir kaç kez kızımın, ders sonrası yanıma ağlayarak gelmesinden anlıyorum işlerini ne denli ciddi bir şekilde yaptıklarını. Kızım bale öğretmeninden azar işitmiş, işini ciddi yapmadığı için. İşini ciddiye almasının gerektiğini anlayan kızım, dün akşam gösteride hemen hemen kusursuzdu. Keza diğer öğrencilerde aynı şekilde kusursuz bir gösteri sundular. Bu ciddiyet ve disiplin Akademi Sanat Merkezini başarılı kılan en önemli etkenlerden birisidir. Disiplini ve ciddiyeti elden bırakmadıkları takdirde, Akdemi Sanat Merkezi sanatsal başarıları üst düzeyde öğrenciler yetiştirerek topluma önemli katkılar sağlayacaktır. Bu yöndeki başarılarının devamını dileyerek, Akdemi Sanat Merkezi gibi daha nice sanat merkezlerinin açılmasını temenni edelim.

Bütün bir toplumun ciddi bir travma geçirdiği ve hemen hemen her gün cinnet haberleri ile sarsıldığımız şu son yıllarda, sanatsal alanda faaliyet gösteren merkezlerin daha yoğun bir şekilde açılması sanırım her zamankinden çok daha fazla ihtiyaçtır.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..