Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Akbank'ın adı nereden gelir?

Akbank'ın adı nereden gelir?
 

Akbank, sermaye yeterliliği en sağlam, en güçlü bankaların başında gelir ülkemizde.Sabancı ailesine teşekkürlerimle...


Üzerine birçok yazı yazdığım Adana seyehatimde, bir şeyi daha öğrendim güzel okuyucum. Bilmem... Senin ne kadar ilgi alanına girer... Ama... Akbank adının ne anlama geldiğini de, bu seyahatim sayesinde öğrendim ben.

Adana'da bulunduğum o iki günde gördüm ki, Sabancı ailesi, Adana şehrine kendi imzasını atmış; yaptığı eserlerle...

Sabancı camii ve HiltonSA bunlardan en göze çarpanları...

Sabancıların yine Adana'da hayata geçirip, tüm Türkiye'ye mal ettikleri en önemli eserlerinden biri de; Akbanktır bence.

1948 Yılında Adana ve yöresindeki pamuk üreticilerini finanse etmek amacıyla kurulan Akbank'ın adı: Adanalılar arasında dolaşan söylentilere göre, " Adana'daki Kayserililer " ifadesinden gelir. Çoğu insan, Akbank'taki AK'ın pamuğu hatırlattığını düşünse de, en azından Adanalılar, Akbank'ın adındaki AK'ın - Adana'daki Kayserililer - ifadesinden geldiğine inanıyor.

Bu iddia ne kadar gerçeği yansıtır? Markanın doğuş hikayesiyle ilgili ne kadar doğru bir durumdur bu? Bilemem... Ama; halkın Akbank için yaptığı bu yakıştırma çok hoşuma gitti doğrusu...

Not: Yazımdaki görsel www.volpeypir.com adresinden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..