Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '08

 
Kategori
Güncel
 

Alevi iftarı bölüm 1

Alevi iftarı bölüm 1
 

HZ.MUHAMMED OLMASAYDI,ALEVİ DE SÜNNİ DE OLURMUYDU?


İftar etmek ve oruç tutmanın Alevisi, Sünnisi olmaz... (bölüm 1)

Sayın Başbakanımız bir iftar yemeğine katılarak, beraberlik örneği gösterdi. Bunu asla şirinlik muskası olarak almıyorum. Çünkü ORUÇ Ramazan ayı haricinde de tutulabiliyor. Hatta bazı ayların belirli günlerinde de açık hadisler var tutulduğuna dair. Ancak bunun şekli şemali tarzı vb din açısından bakıldığında bir amel niyete göre değerlendirilir. Bunu da Allah C.C bilir. Bize düşen hayra yormaktır. Kimse kırmızı don giyiyor diye tecrit edilemez. Özgür düşüncede. Ancak iman Tek olan Allaha ve İbadetler yalnız O” na olunca, Bunun Alevisi, Sünnisi olamaz. Çünkü Muhammed olmasaydı, ne Alevi olurdu ne Sünni

Bloguma eklediğim bir resimde. Herkes Alevi olamaz yazılı bir avatar alıntı yapmıştım. Benim alevi olup olmadığımı soran kişilerin neden böyle bir meraka düştüğünü anlamadım... Ben O avatarı sadece Aleviyim diye ortada gezinen ve esas aleviliğin hatta dinin ne olduğunu bilmeyenlere açıklık getirip yardımcı olmak amaçlı koymuştum bloguma.Çünkü öyle bir gafletteyiz ki neremizden neyi bölsek de birbirimize girsek, kardeşçe hoşgörü içinde değilde her gün binlerce şehit vererek yaşasak diye aramızda nifak sokan kişilerin tuzaklarıyla gaza gelerek huzursuz ve güvensiz bir toplum olsak diye uğraşan zındıkların oyunlarına geliyoruz.Defalarca yazdım ve araştırma yaptım. Kimse din nedir, Mezhep nedir. Farz nedir , Sünnet nedir yazık ne kadar az biliyor. Ben aleviyim diyen birine mezhebini sordum .Bilmiyor .İmamını sordum bilmiyor. Belirsizlik hiçbir fırkaya sokmaz bizi.

Bir kere kendi açımdan söyleyeyim; Ehl-i Sünnet vel Cemaat olacaksın.Yani bunu bile ne diye merak eden olacak . Ehl-i sünnet demek , Hz.Muhammedin S.A.V tüm ahlakını öğrenip onun gibi olmaya gayret etmek demektir..Din ve iman Muhammed dir kuran Muhammeddir .Muhammedin miminden de muhabbet doğar .yani seveceksin .Nefret yok.kin yok haset fesat şirk yok inançsızlık yok .ve Muhammedin tasdikini tasdikleyeceksin.Böyle isen devamla ....

Dört mezhebin 4 ü de haktır ama mezhebini bileceksin önce seçeceksin hatta senin ki yetmediği yerde diğerine uyacaksın bu yüzden çeşitlilik verdi Allah C.C
buraya kadar sabırla geldiysek devam la mezhepleri açıklaycam .Ne diyor Allahın Resulu eshabımın herbiri yıldızlar gibidir hangisine uyarsanız uyunuz yolunuzu gösterir bulursunuz.burdan hareketle ...Ayrım yok..kardeşim ben şuyum ben buyum dan dan önce deyiniz ki Ben islamım , yani teslimim kime yaradana ..Ben müslimim ben müminim inananım kime hiç şüphe etmeden görmeden bilmeden bana bildirilenlere ..ve tüm peygamberlere tüm meleklere tüm kitaplara ..ayrım yok ... Kuran dört kitabın cem idir toplamıdır...ve tüm peygamber ve dinleri kitapları tasdikler. Şimdi bundan sonraki yazımı iyi okuyun ve mezheb nedir öğrenin olur ki bir yerde birine anlatırsınız.

(Uslup olarak muhatap olarak karşımda özel bir kimse olmadığından, böyle ikinci tekil şahıs hitabımın kimsece kendine alınmamasını saygılarımla bildiririm.)

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..