Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anadolu Kağnısı / Bayramınız kutlu olsun!

Anadolu Kağnısı / Bayramınız kutlu olsun!
 

Sonsuzluğa uçuş...


Bayramlar yaklaşırken hep o türkü gelir aklıma :

" Bayram gelmiş neyime, aman aman garibem.
Kan damlar yüreğime, aman aman garibem..."

Bu bayramda her yer kan oluyor zaten, damla damla değil oluk oluk hem de. Bağlar, bahçeler, şehirlerarası yollar. İyi ki Avrupa Birliği uyum yasaları çıktı da kapı önleri ve sokaklar kurtuldu kan gölü olmaktan. Ben hiç sevmedim bu bayramı, her ne için farz kılındıysa ya da gelenek haline geldiyse. O zaman koşullarında mantıklıysa bile şimdi bana mantıklı gelmiyor. Bu kadar marketler, raflar, çarşı-pazar doluyken. Zaten kurban edilen hayvanlar da seri üretim olduğundan amacını çoktan aşmış oluyor kurban. Şimdi kredi kartlarıyla ödemeli, taksitli, telefonla, SMS mesajlarıyla, bilmem neli kurbanlar var.

Ben küçükken sadece halamlar keserdi ve tüm akrabalara dağıtırlardı. Şimdi herkes kesiyor neredeyse, evlisi, bekarı, işlisi-işsizi, borçlusu-borçsuzu, yaşlısı-genci. Sonra da dolaplara donduruculara stoklanıyor kurban etleri. Ben istemesem de sırf çevresinden çekindiği için eşim alıyor, okulda kalıyor bizim kurban, en azından öğrenciler uzun sürede tüketiyor.

Bu bayramda en sinir bozucu olan da akşam haberlerinde kaçan hayvanların ve peşinden koşanların olduğu haberler. İlk gün asla haberleri izlemem, misafirlikte olursam gözümü kaçırırım, kurban muhabbetleri de sinirimi bozar. Şöyle tuttuk, böyle astık, bizim et ... kilo, sizinki kaç kilo soruları.

****
Bu yıl benim için güzel geçtiği kadar üzüntülü de geçti. Beslediğim tüm hayvanları başına olumsuz şeyler geldi. İlk Toni isimli köpeğimi zehirlediler, onu unutmak için Zeyna'yı aldık, 5 aylıkken hastalandı ve uyuttular. En son da güvercinlerim. Bir yıldır gözüm gibi sakındığım güvercinlerim sadece iki saat bakmadığım bir günde, o da hava yağmurlu olduğu ve elektrik süpürgesi çalıştığından gürültüyü duymadığım için, önce köpeklerin, sonra kedilerin yemi olmuşlar. Ben kedi yerken gördüm tesadüf ama kedi o kapağı açacak güçte değil, komşu "iki tane tasmalı köpek gördüm bahçede, " dedi, zaten ayak izleri de vardı. 6 tane güvercinden anne ve büyük yavru kaçmış. En çok sevdiğim baba güvercinin olüsü ile karşılaşmak çok üzdü beni. Ölmeden bir gün önce gökkuşağının üstünde uçarken hayran hayran izlemiştim onları, sabah küçük yavruları sevmiştim, daha uçmayı bile bilmiyorlardı.

Sağ kalanları okula götürdü eşim, orada epeyce güvercin var. İki gün sonra sabah havalandırmak için kümesi açmışlar. Öğleye doğru pencerenin önünde oturuyordum, kızım bağırdı "anne bak Beti gelmiş, " dedi. Gözlerime inanamadım, çünkü en az 10 kilometrelik yol, giderken kapalı kutuda gitti. Nasıl oldu evi buldu, aklım almıyor. Bu kadar mı hisli olur? Köpek ya da kedi olsa koklayıp gelir, deriz. Hayvanlara sevgim ve saygım bir kat daha arttı şimdi. Önceden hırçın ve ürkekti Beti, şimdi yanımdan ayrılmıyor, sanki bana birşeyler anlatmak istiyor gibi, ötüyor acı acı. Yuvaya ve kümese girmiyor, bize yakın olan yerde panjurun üstünde geceliyor. Bahçeye de inmedi hiç.

Bir haftadan fazla geçti üstünden, Beşiktaş derbisini ve Denizlispor maçını kazandı Fener, bunlar bile üzüntümü hafifletmedi. Değil yazmak gelen yorumları ve mesajları bile yanıtlamak için zor açtım bilgisayarı.

Düşünüyorum da, eşini, çocuğunu, sevdiğini kaybeden, ne yapsın?

****
Her şerde bir hayır vardır, sözü kulağımda küpe gibi. Belki böylesi daha hayırlı olacak.

Bir komşum kendi bakış açısıyıla yorumladı olayı: Güya evde beslenen hayvanlar belayı savmak için sahibine kalkan olurmuş ve onları korurmuş. Eve bir bela gelecekse önce bahçedeki tavuğa gelir, dedi. Seni koruyor onlar, dedi. Gelecekse bana gelsin, onların onların suçu ne ki, dedim. Öyle olur mu hiç, Allah onları insanların emrine yaratmış, dedi. Eğer doğruysa bu yıl epeyce bela atlatmış oluyorum, demek ki. İki köpek, bir yavru kedi (geçen bayramda köpeklerin saldırısına uğrayıp, bizim bahçeye sığınmıştı) ayrı ayrı zamanlarda 6 güvercin.

Doğanın yasası, elden birşey gelmiyor, zayıf olan gidiyor işte.

Gidene mi zor kalana mı derseniz, "kalana" derim elbette. Hayvan bile yasını tutuyor gidenin, acısı geçmiyor.

****
Böyle bayram yazısı mı olur, demeyin. Bu bayramın yasası bu zaten.

Bayramınız kutlu olsun!

Saygılar-sevgiler.

Büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öperim!

İşte bayram kartlarınız:

http://www.siirparki.com/bayram11.html

http://www.siirparki.com/bayram9.html
 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..