Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Annelerin sıradan bir keki

Annelerin sıradan bir keki
 

OKS ' ye hazırlanan çocuklar anne keki yer


Uzun bir aradan sonra, merhaba yeniden. Geçen bunca zamandan sonra; sıradan bir kekle dönmeye utanıyorum aslında. Gönül isterdiki; şöyle gözlere ve midelere bayram ettirecek, yiyenlere tadını damakta bıraktıracak anlı şanlı tariflerle dönmek ama... Biliyorsunuz işte, şu ekonomik kriz ilk önce mutfağa yansıyor. Haliyle ilk kısılanda mutfağın musluğu oluyor.

Biz ev kadınlarının pazar paraları çok meşhurdur. Damlaya damlaya göl olur misali ev kadınlarının birikiminin ana finans kaynağı da bu meşhur pazar paralarıdır. Her hafta pazardan arttırılan bu üç beş kuruşla neler alınmaz neler... Çeyrek altınlar, burma bilezikler ( şimdilerde biraz zor ama), nevresim takımları, battaniyeler, yatak örtüleri, sehpa örtüleri, tabaklar, bardaklar , ayakkabılar, çantalar... Son zamanlarda bu pazar paralarına birde market paraları da eklenince birikimler üçe beşe katladı. Haliyle bu birikimlerin harcanma seyri de değişti birden. Hem öyleki bu birikimlerle çocuklarının dershane taksitlerini bile ödeyenler var. Ben hiç ödemedim, " ödedim" diyenlerin yalancısıyım. Bir parça birikim belki ama bu kadarını yapmaya kalksam pazardan ve marketten eli boş dönmem gerek eve. Bu yüzden Pazarbank' a yatırımı da kararında yapmak gerekir bence.

Kek tarifi yazacakken söz dolandı nereye geldi, bakar mısınız? Hem ben ne anlarım öyle; ekonomik kriz, ana finans kaynağı, yatırım, birikim, tüketim... Ev kadınıyım ben. Evimdeki kıt imkanlarla, mutfağımdaki kıt malzemelerimle yemek yapar, ekmek yaparım. Ekmek yapacak un bulamazsam pasta yaparım (!).

Sizlerle paylaşacağım bu kek de hemen hemen herkesin mutfağında bulunabilecek malzemelerden yapılabilen pastalardan biri.

Annelerin Sıradan Bir Keki

Malzemeler:
3 Yumurta
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı şeker
1 Su bardağı sıvıyağ
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
Aldığı kadar un
Biraz kakao

Yumurtalar mikserle iyice çırpılır. Sırasıyla şeker, süt, sıvıyağ ilave edilir. Kabartma tozu, vanilya ve un eleklenir. Diğer malzemelere katılarak yavaşça karıştırılır. Orta boy bir kek kalıbı yağlanır. Hamurun yarısı kek kalıbına boşaltılır. Hamurun geri kalan kısmı tekrar ikiye ayrılır. Birine kakao karıştırılarak kek kalıbına boşaltılır. Geriye kalan hamurla kakaolu kısmın üzeri örtülür. Bir tahta kaşıkla çok hafif karıştırılır. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirilir. Soğuyunca ters çevrilip bir servis tabağına alınır. Kek fırındayken çay demlenir. OKS ve ÖSS' ye ( ÖYS miydi yoksa, şaşırdım kaldım bende ) hazırlanan çocuklarınız çalışmalarına ara verdiğinde, hep birlikte oturulup afiyetle yenir.

Bakalım, beğenecek misiniz :)

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..