Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '12

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Ariel’den Mektup Var!

Ariel’den Mektup Var!
 

Müşteri oldum olalı bu denli ilgiye mazhar olduğum başka bir olay bir elin parmaklarını geçmeyecek kadardır. E doğuştan müşteri olduğumuza göre yaşadığımız bu güzellik “hadi len” deyip kenara atılacak cinsten değildir. Şikâyetimizi olduğu gibi memnuniyetimizi de ifade edeceğiz ki bize hizmet sağlayanlar işlerine daha sıkı sarılsın ve daha da iyisini -hem de şevkle- yapsın…
 
Şimdi kapitalist sistem şöyledir, böyleyken böyledir deyip sorunu basite indirgemek; işin ucunda para kazanmak var yollu ucuz yorumlara kaçmak mümkün ancak bu fakir bu türden bir hafifliğe meyyal olmayan düstura sahip. Tabi her ne kadar “şer”de “hayır” aramayı benimsemişsek de olumsuzlukları sahiplerine iletmekten de geri durmuyoruz. Zira zamane tabiriyle “feed-back” denilen bu geri bildirim hizmetlerin daha güzel ve verimli olmasına vesile oluyor.
 
Olumlu manada bu söylediklerimiz her firma için geçerli değil tabi. İnsanları para kesesi gibi gören ve “ah ne yapsam ne yapsam, söğüşleyebilsem” diye düşünen birimler de var. Onlara dair olumsuz düşüncelerimizi yeri geldikçe söylemekten de çekinmiyoruz zaten. Ama hep olumsuzluklara odaklanırsak güzelliklerin farkına varamayız ve gittikçe köreliriz.
 
İşte bu güzelliklerden birini yaşamış biri olarak yaşadıklarımı paylaşmayı istedim. Zaten daha önce şikâyet konusu olan durum hakkında sizlere detaylı bilgi vermiştim (Ariel ve Migros İle Hayal Kırıklığı ). Ardından güzel şeyler de oluyor diyerek geçmişe hızlı bir bakış yapmıştım (Müşteri Hizmetleri ve Halkla İlişkiler ). Şimdi de henüz araştırma-inceleme sonuçları belli olmamasına karşın firmanın jestini söylemem lazım.
 
Bahse konu deterjanlardan bir tanesini satın aldığım Migros mağazası geri almıştı. Kendilerine tekrar teşekkür ederim. Kalan iki kutu deterjanı da incelenmesi için P&G Tüketici Hizmetleri birimine ilettim. Paket kendilerine ulaşır ulaşmaz bana döndüler. Üstelik birkaç kez telefonu açmadığım halde ısrarla aramayı sürdürerek (telefonu duymadığım için açmadım, kasıt yok).
 
Takip eden günde tekrar beni arayarak adresime iki paket deterjan göndermek istediklerini ve bunun için iznim gerektiğini belirttiler, “hay hay” dedim. Hemen iki paket deterjanı gönderdiler. Buraya kadar olan kısmı bir çok firma ile yaşayabileceğiniz türden şeyler.. Beni mest eden burası değil..
 
Bu süreçte hem şikayet ettiğim anda hem de sonrasında telefonda benimle iletişim kuran müşteri temsilcisinin yaklaşım ve üslubu görmeye pek alışkın olmadığım cinstendi doğrusu. Nazik, naif, kibar bir üslup. Hem de güleryüzlü.. bir insanın gülümsediğini çok şükür telefonda bile anlayabiliyorum :) O da yetmedi adresime gelen paketten mektup da çıktı.
 
“Sayın HACIOĞLU, sizin gibi duyarlı tüketicilerimizin yorum ve eleştirileri, tüketicilerine her zaman en iyi ve kaliteli ürünleri sunmayı kendine ilke edinmiş şirketimizin çalışmalarına yöne veren önemli bir unsur teşkil etmektedir” diye başlayan mektup müşteri hizmetlerinin ne olması gerektiği konusundan sair firmalara ve şirketlere örnek olacak türden bir yaklaşım içeriyor.
 
Dileyelim ki firmalar ve şirketler bu özveriyi, hoşgörüyü, duyarlılığı ve naifliği ilke edinirler de biz tüketiciler paramızı rahat rahat harcayabiliriz.
 
Teşekkürler Ariel. Teşekkürler P&G..
 
Murat HACIOĞLU
 
18.12.2012, Denizli
 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..