Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

12 Ekim '08

 
Kategori
Kozmetik
 

Ayna ayna söyle bana

Ayna ayna söyle bana
 

AYNA AYNA SÖYLE BANA…

Alev (Meisel) Hanım’ın bir yazısını okuduğumda güzellik konusunda yazmak aklıma geldi. Yazıda bilim adamlarının araştırmışları sonucu once alnımızdan kırışmaya başladığımız belirtiliyor. Sağolsunlar hiç kırışmamanın yöntemini bulsalar daha fazla sevinirdik ama.


Genetik faktörler ne kadar etkili onu ben bilemem diyemem çünkü çok etkili olduğunu biliyorum inanın bana. Yapılan her şeyin evrende bir karşılığı olduğunu ve mutlaka bize geri döndüğünü bildiğim gibi. Ama dış etkenler… Onlara karşı koymak için bir şeyler yapabiliriz diye düşünüyorum ya da en azından geciktirebiliriz.


Önce alından mı kırışmaya başlarız yaşlanmaya yoksa sırtımızdaki sorumluluk yüklerinden oluşan kamburlardan mı? Onu bilemiyorum işte. Belimizdeki iplerden çeker hayat sımsıkı elleriyle, ne ileri gider kaslarımız ne de geriye. Bazen kalakalırız botosklu suratlar gibi yaşadıklarımıza, öylece bakarız ifadesiz ifadesiz.


Ama kadınız, güzellik vazgeçilmezimiz olmuştur her zaman. Bir elinde ayna, bir elinde cımbız/Umurunda mı dünya dese de şair umurumuzdadır dünya en ince ayrıntısına kadar. Kadın, komplike bir yaratıktır her sorunu her ayrıntıyı düşünür birden fazla uğraşıyla beraber. Beceriklidir de aynı oranda. Öyle değil mi arkadaşlar?


Gençliğimi ve güzelliğimi neye borçlu olduğumu o kadar sık sorarlar ki bana hiç bir şey yapmıyormuşum gibi davranırım ama öyle değil, yıllardır yalan söyledim her röportajımda. Artık yaşım kemale erdi ve ölümün ne zaman geleceği belli değil bu yüzden tüm sırlarımı sizlerle paylaşmaya karar verdim.


Detoks henüz keşfedilmemişken, doktorlar ağızlarına sakız etmemişken ben onu keşfederek kullanmadığım her şeyi attım hayatımdan (insan ve eşya). Bol su içmek, temiz olmak, gündüz-gece-gözaltı kremlerini-e vitaminini düzenli kullanmak, gerekmedikçe kuaföre gitmemek, ne bulduysam yiyerek beslenme dışında da bir iki küçük ayrıntıyı paylaşmak istiyorum sizinle. Size önerdiğim her şey tarafımdan denenerek faydaları kanıtlanmıştır.


- Banyodan sonra, ayaklara bildiğiniz Viks merhem sürüp çoraplarınızla yatın. Bu ayakların yumuşaklığını korumasına varsa çatlatların yok olmasına ve tırnaklarınızın sağlıklı olmasına yarar.

- 1 tüp Bepanten merhem, 1 tüp Medecasol merhem, 2 adet Evijen ampul den iyice karıştırılarak hazırlanmış krem haftada bir gece yatarken göz kenarları da dahil sürülmek üzere yatılır. Bu cildin kendini onarmasına yardımcı olur.

- 2 tüp Bepanten merhem, 1 tüp Medecasol merhem, yarım kutu (orta boy) vazelin iyice karıştırılarak hazırlanmış krem geceleri el ve ayaklara sürülerek yatılır. Ben buna bir kutu da Viks merhem karıştırarak kullanıyorum.

- Evijen ampül ya da kapsül yine haftada bir ya da on günde bir göz çevresi ve yüze uygulanarak uyunur. E vitamininin geçerliliği çok geçerlidir inanın bana.

- Tatile ilk gittiğiniz gün saçlarınızı badem yağı ve susam yağı karışımıyla ya da bebek yağıyla iyice yağlamanızı öneririm. Böylece deniz ve güneşin sebep olacağı yıpranmanın önüne geçmiş olursunuz. Uyarıyorum bir yıkamayla çıkmıyor ama sağlıklı saçlarla dönüyorsunuz ve tatiliniz zehir olmuyor.

- Güneş sonrası mutlaka vücut losyonu veya krem kullanın.

- Peeling (cilt temizleme) için bildiğimiz tuzu avucunuza koyun, acıcık suyla hafif nemlendirin ve yüzünüzü hırpalamadan ovun, yıkayın ve hazırladığımız kremlerden birini uygulayın.

- Tatilde herkesten daha kahverengi görünmek istiyorsanız da şunu uygulayın ama ilk once mutlaka koruyucu sürdükten sonra. Boş bir bebek yağı şişesine; bir kutu kakao yağını güneşte eritip dökün, bir şişe eski tendürdiyot ve geri kalanına da saf sızma yağ karıştırın, kullanmadan once iyice çalkalayın. Bu karışımla güneşlenip de zenci olmazsanız gelin benden hesap sorun.


Aklıma geldikçe neslimizin güzelliği için elimden geleni yapacağıma ve aklıma gelen diğer ayrıntıları sizinle paylaşacağıma söz veriyorum kızlar. Birimiz hepimiz hepimiz birimiz için. Bu arada cımbızımla aynamı bulamıyorum, kim aldı?


Ayna ayna söyle bana benden güzel var mı bu dünyada? Ne Duru adında bir kız mı var? Hemen yarın onu ormana götürüp yemek ilk işim olacak sabaha.

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..