Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Balıkçı barınağı

Balıkçı barınağı
 

Bir süreden beri fırsat buldukça balıkçı barınağına gidiyorum.
Hayli eğlenceli oluyor.
Keyifli bir aktivite halini aldı.
Kıyıya park etmiş teknelerin arasında dolaşmak ve içindekilere göz ucu ile bakmak hoşuma gidiyor.
Derin sohbetleri var.
Sohbetin yanında ille de rakı veya bira önlerinde.
Özenle hazırlanmış salata ve kızarmış balıklar.
Kokusu her yana yayılıyor.
Kimi kayıkçı ağ onarıyor, kimisi iki büklüm oturmuş rakısını yudumluyor, kimisi artık ne olmuşsa, inanılmaz yüksek düzeyde ve yüksek sesle kahkaha atıyor.
Sakin, derli toplu bir yer balıkçı barınağı.

Sabah henüz günün yeni ışımaya başladığı saatlerde yapılan balık ihalesi sonrasında, alıcılar, barınağı terk ediyor ve barınağın asli müdavimleri yerlerini alıyor.
İhaleden toptan olarak alınan balıkları sergileyen ve perakende balık ticareti yapanların çığırtkanlıkları başlıyor.
Perakende alıcılarda sabah saatlerinden itibaren barınağa gelip balıklarını alıyor.
Satıcılar balıkları bir güzel temizliyor, deniz suyu ile yıkıyor ve tertemiz bir şekilde alıcıya veriyor.
Sadece evde balığı kızartmak kalıyor alıcılara.

Perakende satıcıların sayısı ancak altıyı buluyor.
Barınağın muhtelif noktalarına balık tezgahlarını açıp müşterilerini bekliyorlar gün boyu.
Son aylarda balık alacağım zaman tercihimi hep buradan yana kullanıyorum.
Antalyalılara tavsiye ederim balıkçı barınağından balık almalarını.
Günlük ve taze balıklar.

Balıkçı barınağındaki tekneler hayli eski.
İçlerinde pek öyle yeni bir tekneye rastlamak mümkün değil.
Ama bir sıcaklık hissi veriyor insana.
Daha bir içten bir hava ve daha bir samimi ortam.
Tabi bunları benim ön yargılarım.
İnsanlar nasıldır? Bilmiyorum.
Dışarıdan yaptığım gözlemler bende böyle bir intiba bırakmış.
Aynı zamanda balıkçı barınağının bulunduğu limana balık tutmak isteyen kimselerde geliyor.
Betonun üzerine bağdaş kurup biralarını açıyorlar ve arada oltalarını sallıyorlar.
Sohbetleri de hayli derin olsa gerek.

Bir tane balık satıcısı ile sohbet ettim.
Yakında teknesinde balık ve rakı satışına başlayacakmış.
Güzel olacağını ve ilk müşterilerinden olacağıma dair söz verdim.
Antalya’da bu gibi bir aktiviteye daha önce hiç rastlamadım.
Onca kıyısı olan Antalya’nın sahillerinde deniz kenarına kurulu salaş bir meyhane yoktur.
Hiç olmazsa bu şekilde keyif yapalım.
Sandalın içerisinde balık ve yanında roka, ana içki ise rakı.
Eminim, güzel olur.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..