Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '11

 
Kategori
Güncel
 

Başbakan Serenad'ı okumalı

Başbakan Serenad'ı okumalı
 

Başbakan, Zülfü Livaneli’nin “Seranad”ını okumadıysa okumalı… 

Bakın kitaptan bir alıntı yapıyorum: 

“… Ama benim aklım Süleyman’ın gençlik arkadaşını boğdurmasına takıldı. 

Niye yaptı acaba bunu? 

-Normal bir nedenden dolayı: İktidar olduğu için… 

-Her iktidar adam öldürür mü? 

-Evet! İktidar zulüm demektir. Hele denetlenemeyen iktidar… 

-Peki, iyi insanlar iktidara gelirse? 

-Öyle şey olmaz! 

-Neden? Acı bir gülümsemeyle açıkladı: 

-İyi insanlar iktidara gelemez, gelse bile iktidar onu bozar, zalim yapar. 

Güldüm. 

-Kusura bakmayın ama profesör, sizin aklınız Hitler’e takılı kalmış. 

Her iktidar öldürür ne demek? 

Şimdi ben, saçma bir şey ama iktidara gelsem öldürür müyüm sizce? 

Omuzlarımdan tuttu gözlerimin içine baktı. 

-Evet! Dedi. 

-Siz bile öldürürsünüz. 

Çünkü iktidar olmanın başka yolu yok. 

Eskiden daha açık yapılıyordu, şimdi daha gizli… 

Ellerini çekip daha yumuşak bir sesle devam etti. 

-Dolaylı olarak öldürürsünüz, ölümlere neden olursunuz ama bir şekilde, iktidarınızın sürekliliği öldürmeye bağlı olur. Belki şu anda böyle bir şey yapmayacak yapıdasınızdır. Ama iktidar yolu zorlu yoldur. Uzun bir yoldur, insanı dönüştüren bir yoldur. Ancak iktidara hazır hale geldiğinizde, gerektiği kadar değiştiğinizde, bu yolu tamamlayabilirsiniz. 

Bir an içimden ‘Belki de haklı!’ diye düşündüm.” 

… 

Şimdi daha iyi anlıyorum başbakanı; onun son günlerdeki öfkeli ve incitici hali, ondan değil, iktidar karakterinden geliyor muş demek, vay anasına be! 

Hadi ya sen de bilmem neyini ederim böyle iktidara gelmenin ben! 

Ben imkânsıza kılıç çeken birisi olarak, iktidara gelirsem; ilk yapacağım iş, iktidarın “bu karakterini” değiştirmek olur arkadaş! 

İktidar artık “gerçekten halk iktidarı” olmalı, halkı mutlu etmeyi “birinci görev” saymalı! Halkın “kılına zarar” verilmesine izin verilmemeli! 

Ve iktidar bu “öldürme huyundan” mutlaka ama mutlaka vazgeçirilmeli! 

Başbakanlık bunu her şeye karşın başarmayı “esas adamlık” saymalı! 

Olursa... 

“iktidar dediğin iktidar” bunu utanç vesilesi saymalı! 

Bu bağlamda; son günlerdeki, özellikle seçim çalışmalarında, özellikle polis tarafından yapılan sert ve yıldırıcı hareketler sonucunda; yaralanan, ölen, sakat kalan insanlar, başbakanı hiç ilgilendirmiyormuş ya aşk olsun ona! 

Evet, evet başbakan bu “Seranad”ı okumadıysa, mutlaka okumalı! 

Okumalı anlamalı ve anlamlandırmalı! 

Ben bunu hararetle başbakana öneriyorum canlar… 

Aklın egemenliğinde güzel günlere… 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..