Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '07

 
Kategori
Anılar
 

Bayram şekerleri...

Bayram şekerleri...
 

Geçen kurban bayramı, bana ''çifte bayram'' gibi olmuştu. Yıllardır özlemimdi; şöyle çoluk çocuk; torun-torba bir bayramda beraber olmak.

Ve Tanrı dileğimi yerine getirdi. Bütün evlatlarım ve torunlarımla birlikte olduk.

İki kişi ''Dudu kuşu '' gibi yaşarken, Arife günü tam yirmi beş kişi oluvermiştik... Bu bir ''Şahane baskın''dı...

Evimiz oldu bayram yeri... Fakirhanemiz, ''renkli neonlarıyla ışıldayan şen-şakrak luna parklar '' gibi oluvermişti ...

Çoktandır göremediğim bazı afacanlar, önce yabaniler gibi bakakaldılar...

Sadece beş dakika sonra kimisi bacaklarımda, kimisi ise tepemdeydiler...

''Kara biberler, hokka şekerler, oğul balları, sarı bebekler...'' Bilumum fıstıklı lokumlar karşımdaydılar işte !..

Küçük torunların isteklerini kıramadım.

Yere uzandım sırtıma bindiler, evin içinde sırayla gezdirdim onları... Yani, kibarcası, ''gönüllü merkep'' oldum.

Çuvallar dolusu oyuncaklar; legolar, arabalar, uçaklar, dozerler, bebekler, elektronik olanlar, olmayanlar yerlere saçıldı.

Fırsat bu fırsattı !.. Benim böyle oyuncaklarım hiç olmamıştı...

Bebekliğimi, çocukluğumu yaşadım onlarla...

Torunlarım, çocuklarımın küçüklüklerine o kadar benziyorlardı ki eski günleri anımsadım.

İkisindeki gamzeler, aynı kızımın gamzeleri; bir diğerindeki erik gözler büyük oğlumun gözleri...

Dalgalı saçlılar, tıpkı küçük amcasını modeli... Erkeklerin hepsi de yakışıklı mı yakışıklı... Tıpkı ''Dedeleri ''... Yani ben !..

Kızlar bir başka güzel... Maşallah!.. Tıpkı nineleri !.. Mis gibi cennet kokuyorlar mübarekler... Hele o gıdıklar... o gıdıklar !..

Luna parka gittim onlarla... Salıncaklara bindim birlikte... Bebek torunlarımın dudaklarından akan çikolataları sildim mendilimle...

Zıplamak isteyenlerle birlikte ''Zıp zıp''lara bindim... Elma şekerlerine ortak oldum.

''Analar baş yesin;yarımşardan beş yesin '' derler ya... Herbirinin, ''Tostlarından '' kopardım, azıcık... Karnım doydu...

Evcilik oyadım onlarla... Ben ''Dede '' oldum; taklitler yaptım... Güldürdüm... Bazen ağzıma ''Emzik '' aldım çok şaşırttım...''

''Ne biçim dede bu, yahu'' dediler...

Müzik setinde, oyun havaları çaldım... Beraber ''Misket '' oynadık; göbek attık... Çılgınlar gibi dansettik...

Kırdıkları bardakları hemen toparlayıp;gizlice attım çöpe... Suçlarına alet oldum... ''Kimse kızmasın'' diye...

Boyama kitaplarında, resimler boyadım... Elim, yüzüm boya oldu...

Karagöz oynattım onlara neredeyse perdeyi yakacaktım. Top oynadım bahçede, yanlışlıkla komşunun camına ''şut attım...''

Allahtan kırılmadı... Duvar dibine ''Sindim '' kimse görmesin diye...

Saklambaç oynadık; ama devamlı ''Ebe '' olan ben oldum... Uzun eşek oynadık; hep altta kalan yine ''Ben '' oldum...

Biraz büyükleriyle ''Yalancı güreşler ''yaptım... Bel fıtığından zor kurtuldum...

''Az dinleneyim dedim...'' Üzerimden dozer geçmiş gibi oldum... Ne mümkün dinlenmek !... Özlemişler dedelerini...

''Mangal yaptım''... Kebabın iyisini onlar yedi... Bana kemik sıyırmak kaldı...

Biraz dinleneyim diye başka odalara kaçtım...''Uyur numarası yaptım''... Beşi birden üstüme çullandılar...

Yoruldum, ''İmdat '' dedim... ''Hayııırr !!.. dedeler yorulmaz '' dediler... Hepsi birden uyudular...

''Dede ''diye sayıkladılar... Onları uyurken seyretmenin tadına doyamadım...

Bayram bitti... Torunlar gitti !... Film bitti... Hayat dondu...

Keşke yarın bayram olsa !..
...........

(*Resimdekiler sadece ikisi)

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..