Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '11

 
Kategori
Bayramlar
 

Bayramın ardından...

Bayramın ardından...
 

Kurban Bayramı


Sevgili okurlarım öncelikle hepinizin bayramınızı kutluyorum... Sevdikleriniz ve sevenleriniz ile nice sağlıklı, mutlu, huzurlu bayramlar geçirmenizi temenni ediyorum.

Bu bayram gerçekten de benim eski bayramın tadını bulduğum bir bayram oldu. Buna vesile olan uzun zamandır görmediğim yakınlarımın ziyareti, günler öncesinden başlayan bayram temizliği, yeni kıyafetler ve arife günü yaptığımız tatlılar vs... diye başlayabilirim.

Galba bende bu bayramı bayram tadında geçirmeyi istedim.

İnsan birşeyi ister ve o konuda çaba harcar ise olur. Ben buna inanan ve hayatımda devamlı olumlu olumlamalar yapan biriyim... Gerçi başka bir yazı konusu olabilecek olumlama ile alakalı bir anımı da cuma akşamı yaşadım ama öncelikle bu yazıda bayrama değinmek istiyorum. Bundan sonraki yazımda da sizlerler ile Reiki yani olumlu düşünce gücü ile alakalı anımı paylaşabilirim..

Bayramdan günler önce bizde ev halkı olarak bir telaş başladı. Hatta aylar öncesinden kurban bayramında kurban kesebilmek için biriktirmeye başladığımız parayı da sayarsak biz aylardır bir hazırlık içindeydik.

Bayramlık olarak nitelendirdiğimiz yeni kıyafetler eskisi kadar heyecan vermiyorda olsa birçok kişiye, nitekim insanlar artık istediği zaman kendine yeni kıyafetler alıyor fakat eskide bayramdan bayrama alındığı için yeni ciciler çok daha başka anlam ifade edermiş. Olsun bence yine de bayram öncesi bayram için alınan bayramlık heyecan verici....

Bayram temizliği de yine ev hanımları için çok özeldir. Bütün ev baştan aşağı tepeden tırnağa bir güzel temizlenir. Bayağı bir yorulunur ama bayram için yapılmanın verdiği o ulvi duygu bütün yorgunluğu alır.

Arife günü bayram tatlısı da pişirilir. Ben bu bayram şam tatlısı yaptım. Gelinimiz de bize bir tepsi Revani yapıp getirdi. Böylece bayram tatlılarımız da hazırlanmış oldu. Anneciğim bayram şekerimizi de almıştı, iş yerinden  ve bayram sabahı için o özel kahvaltı için börek yapmak için yufkalar da alınmıştı. Böreğin içini akşamdan hazırladı. Eşim işten gelince erkenden hepimiz yatıp uyuduk zira sabah erken kalkılacak.

Bayram sabahının özelliği de mutlaka erkenden kalmak lazım. Sabah 6.30 da eşimi uyandırdım, bayram namazına geç kalmasın diye... Babam, eşim, kardeşlerim yani erkekler bayram namazındayken annem börekleri pişirdi, iki tepsi börek pişti, biri patatesli diğeri peynirli... bayram namazından gelince ev halklı hepbirlikte güzel bir kahvaltı yapıldı.

Sonra kurban kesme, kabir ziyaretleri, eve gelen yakınlarımız, hepbirlikte gelenekel olarak yapılan bayram ziyaretleri hatta oğluşumun biriken bayram harçlıklarını harcaması için lunaparka bile götürdük.

Kısacası bu bayram bayramın tadını tam olarak yaşayarak çok güzel geçti. Hergünümüz bayram gibi geçmese de bayramlarımız her zaman bayramın güzelliklerini yaşarak geçsin. 

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..