Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '13

 
Kategori
Deneme
 

Beklemek ya da başlamak

Beklemek ya da başlamak
 

Beklemek... Hep bir şeyleri beklemek şu anda değil de gelecekte olacaklara kilitlenmek. Bazı bekleyişler insanı acılara karşı dirençli yapıyor, dayanma gücü veriyor o ayrı elbette.

Çocuğu hasta bir anne çocuğu iyileşmeyecek bile olsa buna inanmaz, bir mucize bekler.

Loto oynamak, milli piyango bileti almak bir haftalığına hayal satın almaktır. İhtimal küçükte olsa yine de ihtimal dâhilindedir. Zengin olmak, borçlarından kurtulmak ister.

Havalar kurak gittiğinde hep bir yağış beklentisi vardır.

İşi olan emekliliği bekler emekli olunca ne keyifli olacağının hayalini kurar. Belki memleketine gidecek, belki de öğlene kadar uyuyacaktır. Belki de organik tarım yapacaktır. Tavukları kendi eliyle besleyecek, domatesleri dalından kendisi koparacaktır.

İşi olmayan iş hayali kurar, evi olmayan ev hayali, sevgilisi olmayanın aşk hayali vardır.

Evlenemeyenler iyi bir eş hayali içindedir, çocuğu olmayansa bir çocuk özlemi ve hayalinde.

Herkesin cepleri beklentilerle doludur. Beklenti sağlıklı insan işidir. Sağlıklı olmayan insanınsa tek bir hayali vardır. Bir iyileşeyim hiç bir şey için üzülmeyeceğim der.

Der ama yapabilir mi, nafile.

Ben bu kararı çok kez aldım. Birisi doğum evinin bekleme odasının penceresinden dışarıda koşturan insanlara bakarak korkuyla söyledim. Ne kadar şanslılar ben burada doğum anından kaçamıyorum ama onlar sokaklarda ne güzel telaşsız yürüyorlar dedim. 

Sonra anjiyo olurken, Allahım ne olur biraz daha yaşayayım, çocuklarımın büyüdüğünü göreyim diye dua ettim.

Geçirdiğim trafik kazasında ambulansta hastaneye giderken yine sağlıklı olarak yaşamıma devam etmeyi diledim.

Ben de dâhil hep şöyle şeyler söylüyoruz. Resim yapmayı çok isterdim. Keşke saz çalabilsem. Keşke Japonya’yı görebilseydim. Çince konuşmak, Fransızca konuşmak isterdim. Keşke dans etmeyi bilsem. Ben güzel yemek yapmak isterdim ama vakit yok. Yardım kuruluşlarında çalışmak isterdim. Kimsesiz çocukları ziyaret etmek isterdim. Bu iş yerine kendi işimi yapmak isterdim. Çok güleceksiniz ama ben kamyon şoförü olmak isterdim. Ya da karikatür çizmek isterdim. Bir seferliğine bir reklamda oynamak isterdim. Peki sizi durduran ne Allah Aşkına başlayın bir yerden!

Oysa birinci şart sağlıklı olmayı dilemek. Gerisi ise yapabilecekleri hemen yapmaya başlamak -yapılması hemen olmayanlar için de gayret göstermek. Bir şeyi hiç denememiş olmak yerine deneyipte yapamamış olmak en azından bizi biraz daha mutlu eder.

En korktuğum şeyse ölürken yapamadıklarım dan pişman olmak.

Haydi, bir an önce başlayalım, ne dersiniz?

 

 
Toplam blog
: 38
: 696
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Antalyalıyım. Bir süre istanbul ve Çanakkale de bulundum. Uzun süredir Ankara da yaşıyorum. İki o..