Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '12

 
Kategori
Deneme
 

Ben diyette, aklım çikolata gofrette !

Ben diyette, aklım çikolata gofrette !
 

Ay sen kilo mu almışsın, yanakların tombullaşmış, sanki biraz toplanmışsın, iyidir iyi denilen çoğu zaman güleryüzle hııım biraz, ama vereceğim gene, buaralar oturmaktan, ilaçtan, uyumaktan, stresten devam eder de gider işte böyle... bahaneler!

Ve o gün karar verilir diyete, yememeye, küsülür kalorilere... Çikolata mı o ne, kola ıııı ııııhhh, makarna hiç sevmem, pilav zaten yemem, ekmek akşamları zaten elimi sürmem ama sabahları bir dilim yerim yani. Eee ne kadar zor arkadaş işte kilo vermek, zaten yaptığım şeyler sadece biraz dikkat edeceğim o kadar, yarın başlayayım ben.

Yarın olur, sebze yoktur yapılacak  havada soğuk zaten. Bu havada çık dışarı sebze al, gel yap zaten zamanda az akşama ne kaldı ki şurda . Ya da çalışıyorsun eve gelirken almadığın sebzeyi eve gelince aaa yokmuş neyse bugün geçsin artık böyle dersin. Sabah ve öğlen dikkat ettiğin vakitler boşa gider. Çünkü sen pratik zekanla kızartma ve makarna çıkarırsın ortaya. Üstüne de en az birinin ketçap, mayonez oohhhh değme keyiflere. Üstüne de içersin kahve, çay Allah ne verdiyse (sen almıyorsun zaten eve onları Noel amca bırakıyor mutfağa). Yanına da çerez tabağı çekirdekler, bademler, fıstıklar küçük bir tabak ne olacak ki? Saat 23:00 sularında yeme içme faslını kesip 00:00 sularında yatağa girsen ne olur ki?

Ne olur ben biliyorum işte. Aynaya bakmak zulüm olur, dışarı çıkarken kıyafet bulmak. Her kıyafet denediğinde kilo vermenin kesin parmağı basılır, aha şuraya. Ama giyersin pijamaları, çekilirsin keyfine.. Boldur nasılsa kilo mu o da ne, çek ordan bana kolayla, mısır patlağı ne güzel olur sinema keyfinde !

Sonra küsersin aynaya, sanki o alıyor yapıştırıyor kiloları, can simitlerine, şirin ama zararlı göbeğine!

Ya çok sıkılınca yatışmak için, ya da çok mutlu olunca ödüllendirilmek için bir çikolata. Zaten zeka da açar, çalışırken enerji verir insana.. Yiyelim gitsin ya ne olacak ki 3 günlük dünya, bir daha mı gelecez dünyaya ..

Yok ama eğer kendine baktığında bir rahatsızlık hissediyorsan ki kilonun fazlası sağlık açısından da kabul gören birşey değil, az yiyelim kendimizle barışık olalım ki 3 günlük dünya ! gözüyle bakalım.. 

Hergün yeni çıkan bir sürü diyet, deneyen insanlar o kadar fazla ki. Biranda bunları yapıp üstüne de hesapsız yaşıyoruz. Günlük 2000 kalori alan bir insan bir anda şok diyetlere, bu kadar zamanda 5 kilo verdiren rejimlere girince halsiz kalıyor ve sağlıksız besleniyordur. Kilo vereceğim diye sağlıktan da olmamak gerek.

Diyetisyene giderek sağlıklı, kalıcı bir çözüm üretmek gerek. Eğer bu şekilde yapılamıyorsa ortalama birgünde alınan kalori miktarıtek tek en ufak ayrıntısına kadar hesaplanmalı. 2000 kalori alan birisi yavaşyavaş aldığı kalori miktarını azaltmalı. 2 dilim ekmeğini bire düşürmeli mesela, kalori tablosuna bakıp, hesap ederek yemeyi az da olsa alışkanlık edinmeli. Öğün atlamamalı. Ve hiç olmasa birazcık yürüyüş yapmalı.

Herkesin söylediği şeyler nitekim bunlar biliyorum. Ama tüm araştırmalarımın sonucu olarak böyle bir kanıya vardım ve belirtmek istedim. Hayatı dozunda yaşarsak sık sık girilen rejimler ve aç kalmalara son verebiliriz. Önce çıkarttım aklımdan çikolatayı, 1 hafta yemeyeceğim diye bir günde kocaman bir tane yemek yerine sağlıklı beslenme kurallarına göre 1 taneyi bir haftada bölerek yemeye karar verdim : )

Hepimize fit geçirilecek güzel günler!

 
Toplam blog
: 12
: 433
Kayıt tarihi
: 22.03.12
 
 

Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama bölümü ile İşletme üzerine eğitimimi tamamladım. Yazılı..