Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bencillik kötü değildir; insanın kendini düşünmesi kadar tabii bir şey olamaz

Bencillik kötü değildir; insanın kendini düşünmesi kadar tabii bir şey olamaz
 

Bencillere kızıyorsunuz ama kendini düşünmeyen insanı gün olur biz düşünmek zorunda kalırız. Bencil menfaatçidir, hiç değilse kendini kurtarır. Biz zaten insanların hakkını vermiyoruz ki, bencil olmasın da sürünsün mü?

Şu anda fakirlerin, yardım edilenlerin içinde bir tane bile bencil yoktur. Zengin çalıyor, bencil alıyor; ne var bunda ki. Adama hakkını verdin de razı mı olmadı. Önce ben alayım diyor. Dedesine kalmamış çünkü oradan tırsımış.

Valla insanların bencilliği bana batmıyor. Ben aksine aç karnını düşünmeyip ona buna yardıma çalışanlara kızıyorum; çünkü kendi ona buna dağıtıyor; dönüp bizden istiyor. Dilenci besleyen dilenci yani.

Türkiye’de herkes bencil olsaydı belki de hiç fakirimiz olmazdı. Nolmuş bacaklarının arasında yiyorsa. Aç kurt gibi bakıyor, yavru köpek gibi vitrinlerde yalanıyorsunuz, naspın adam! Onun yüzünden mi fakir oldunuz? Malınızı hırsızlar çaldı.

Bencil dediğiniz aslında hakkını alıyor. Bencillik isyanın karşı duruşun bir şekli. Ben seni, onu, bunu niye düşüneyim ya! Bencil her şeyin kendisinin olmasını ister, değil mi? Keşke sen de böyle olsaydın. Boş keseden dağıttın, şimdi hiçbir şey senin değil. Bencil kendini düşünen insandır. Ne güzel işte, o kendini kurtarır, ben onu düşünmek zorunda kalmam.

Bencil hakkından fazlasını mı alıyor? Hem ortaya koy birlikte yiyelim diye bir şey olmaz ki. Pir sofrası mı burası? Herkesin hakkı ayrı olmalı, ayrılmış olmalı. Ortaya karışık dersen bencil kapar götürür.

Aşkta da bencillik vardır. “Yeter ki sen mutlu ol…” Klasik Elif Şafak tütsü aşkı. Allahım Allahım! Böyle birisi beni mutlu edemez ki. Çünkü kendisi için bir şey istemiyor. Aşkta mutlu etmek diye bir şey yoktur, mutlu olmak vardır. Kişi alabildiğine bencil olmalıdır. Ben de öyleyim. Onun saldırgan duyguları benim bencil sevdamı harekete geçirir. Aşk budur; gerisi “yar senin için” türküsü…

Bu aç kurtlar sofrasında bencillik hakkını aramak, hukukunu korumaktır. Bencil insanlar sağlıklı ve mutludur. Bol keseden dağıtanlar bu arada kendilerini de dağıtırlar; çünkü aç bitmez. Allahın emri diyerek bütün açları doyurmak gerektiğini söyleyen kutsal artıkları, derviş sürtükleri insanları akıl hastası etmişlerdir. Bencillerin bize bunların onda biri kadar zararı yoktur.

Bencil yiyorsa kendi malını yiyor, size ne! Siz elinizdekileri dağıttınız, birbirinize yardım ettiniz de noldu; çoğunuz yardım ettikleriniz gibi oldunuz. Bencil sözünü beleşe alışmış kimseler uydurmuşlardır. Akıllı, karını zararını düşünen, hesabını kitabını iyi yapıp kimselere muhtaç olmayan insanlardan istediklerini alamayınca onlara bencil demişlerdir.

Öncelikle kendini düşünmek sağlıklı akıla delalet eder. Hint fakirleri, Medine dilencileri bencil değildirler. Bu nedenle hala dilenirler. Dünyaya bir varlık bırakmadan son nefesini veren kimsenin mezarının kazılacağı garanti değildir. Bu arada bencil demek cimri demek değil. Bencil de malını yer ama kendi yer.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..