Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '13

 
Kategori
Sosyoloji
Okunma Sayısı
584
 

Kayıp nesil /Türkler

Kayıp nesil /Türkler
 

Türk dünya tarihine damgasını vurmuş ama sanki kendine özgü bir kişiliği yok. Yani var da olumlu değil. Medeniyetle uyum sağlayamamış. Sosyal hayatla uyum sağlayamamış. Ne Avrupalı olabilmiş ne doğulu; hep iki arada bir dere de kalmış. Yaşadığı coğrafyadan o kadar etkilenmiş ki bir bakmışsın Acemlere karışmış, bir bakmışsın Araplara. Müslüman olduktan sonra Türklük değerleri tümüyle unutulmuş.

Fakat ne hikmetse Türk kimliğine laf söylenmemiş, yobazlıklarımızın faturası dine çıkarılmış. Türk’ün dünyaya sadece savaşmak için geldiği, tek özelliğinin bu olduğu söylenebilir. Kendine özgü bir sanatı yok. Hep taklit hep taklit. Özgün bir Türkçe dilinden bile bahsedilemez. Tutuculuğun bize din ile girdiği söylenir ama ben bundan da emin değilim. Çünkü Türk’ün kişiliği tutuculuğa müsait. Türklük farklı yaşam anlayışlarına açık bir ırk değil.

Ayrıca kendi değerlerini koruyarak değişmeyi başaramıyor. Ya da gerçekte hiç değeri yok. Ben bazen bu ırkın boş olduğunu bile düşünüyorum. Yaptıkları da bunu doğruluyor. Cesaret ve yiğitlikle dünyaya nam salmış bu ırkı Tarkan/Karaoğlan formatında bırakmamız gerekiyordu galiba. Türk’e sadece bu elbise uyuyor. Anadolu Türklüğünü tümüyle dikkate aldığımızda buyurun hangi elbiseyi giydirebiliyorsunuz.

Örneğin Osmanlı’da Türklük diye bir şey yok. Zaten Türk’e de benzemiyorlar. Müslüman olduk Müslümanlığın dünyada sanki örnek uygulaması bizde yapılıyor. Bakın Türkiye’de şeriat istemiyorlar. Niye istesin, şeriata gerek yok ki. Herkes dinin kontrolünde zaten. Ama aynı zamanda din yok gibi. Etkisi korkunç, görünüşte yok. Adam Müslüman oldu Türklük bitti. Türk o kadar kolay dejenere oluyor ki değişim ve geçiş zorunluluklarından sonra sadece adı kalıyor.

Yozlaşmaya müsait; çünkü özgün bir kişiliği yok. Hep onun bunun ürettiği hayatları alıyor. Dünyadaki modaları takip ediyor. Kanunları İtalyanlardan almışız. Senin beyninde sorun mu var, kendi kanunlarını yazamıyor musun? Atatürk’ün inkılâplarının hepsi Cumhuriyet dâhil batı kaynaklı. Yani zaten var olan şeyler. Felsefemiz Aristo’dan. Bünyan halının benzeri İranda’da var.

Ya bir de bir şeyi birinden alma ya! Kapı mandalı yapacak, Avrupalılar nasıl yapmış!  Tövbe tövbe! Sinir oluyorum ya! Türkler hayatı bilmiyor. Aslında şöyle bir şey olmalı. Bütün dünya ülkelerinin askeri ve iç güvenliği Türklere verilmeli. Yani biz millet olarak dünyanın güvenlik işini yapmalıyız. Başka bir işe yaramayız. Arap da Müslüman, dört karı alıyor; Türk bir tane alıyor ama dört taneyle işi götürüyor.

Sosyal hayatta Türkleri tanımak mümkün değil, her kılığa giriyorlar. Ama kendilerine özgü olumsuz/kaba davranışlarını da bırakmıyorlar. Onları bu yönleriyle tanıyabiliyoruz. Balkanlarda Türklere Müslüman olduğu için Türk diyorlar; çünkü kendilerini tanıtan özgün bir davranışları yok. Müslüman olmuşlar kıyafetinden al ki yaşantısına kadar her şey Arap. Niye kardeşim, Bilge Kaan dedene benze, al Kuranını oku. Allah kabul etmeyecek mi? Müslümanlık Arapların tapulu malı mı?  Kurttan türemiş olmak faşistlikmiş. Her milletin geçmişinde böyle efsaneler var. Binlerce yıl geçmiş, belki de doğru, gözünle gördün mü? Binlerce yıldır deden baban anlatıyor. İnanmasan da saygı duy. Kurdu sevmiyorsan sen köpekten türemiş ol, cehennemin dibine git!

Türk’e benzemek istemiyorsan benzeme kardeşim, ne istiyorsan onu ol. Dejenere olma, derdimiz bu. Kı… nda arap donu ya da Frenk minisi onuru Türk, hadi ya! Donun da olsun, minin de olsun ama Türk olsun.

Senin yüzünden ırkımı tanıyamıyorum ya. Arap yobazlığı, Türk bağnazlığı, Acem kurnazlığı, Frenk abidik gubidiği. Yaşamsal açılımların da yok değişim geçiriyor deyim. Ne medenisin, ne yobaz; bir tarafın medeni, bir tarafın yobaz. Keşke geriye doğru evrimleşip maymuna benzesek. Hiç değilse özgün bir kişiliği var.

Yani bir de aklımız yüreğimiz karakter yapımızdan kaynaklanan mantıksız sınırlamalarla yeni açılımlara kapalı. E bir de Müslümanlık var, tamamen küt kaldık. Tarkan, Karaoğlan çizgi romanlarında eski Türkler alabildiğine özgür gösteriliyor. Biz mini etekten çıkıp çarşafa mı girdik yoksa? İnsanın keşke öyle kalsaydık diyesi geliyor.

Sadece Müslümanlıkta değil Türklükte de tutuculuk var. Türklere özgü onur şeref gibi kavramlar modern hayata çok ciddi şekilde engel. Öte yandan şalvarı çıkarıp mini etek giymeye çalışıyoruz. Ama beynimiz şalvara göre. Hem öyle hem böyle olmuyor. Kardeşim senin onurun modern hayatı kabul etmiyor. Modern hayat nedir biliyor musun? Aklın reddetmediği her yaşantıyı almak. Sana göre bir Türk gay olamaz mesela. Ama modern hayatta bunlar da var. Senin hem Türk (artı Müslüman) hem de modern olman çok zor. Bence sadece adın kalsın daha iyi.

Şalvar beyinli kalkmış modernliğe özeniyorsun. Değerlerine de sahip çıkamıyorsun. Ahlak/namus bir numaralı hobin, onu da insanları öldürerek sağlıyorsun. Bazı Türklük (artı Müslümanlık değerleri) yaşamaya engel. Öyleyse sen de yaşama. Taksimlerde ne işin var, bulgur çorbanı ye,otur.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bence de "hem nalına hem mıhına" bir yazı:)))...aslında bir düşünceler zinciri de diyebilirim...Antropologlar ne der acaba "saf kan ırk" var mıdır?..hiç sanmam...Osamanlı-Türk zaten bir ayrı efsane! "Etrak bi idrak"-idrakten (anlayıştan) yoksun türk anlamına geldiği gibi ayrıca "ebleh türk, hödük türk, kaba saba türk gibi çeşitlemeleri de vardı galiba...Osmanlının Türk'e ve Anadolu Türkmenlerinin Osmanlıya bakışı pek de saygı dolu değildi sanırım...mebzuu uzar...ben kaçar...eyvallah...

nedim üstün 
 23.03.2013 13:52
Cevap :
Eyvallah şairim.  23.03.2013 19:04
 

Severek dövmek buna denir :) selam ve sevgilerimle :)

Tülay EKER 
 23.03.2013 9:45
Cevap :
Evet,iyi tespit etmişsin; severek dövmek.  23.03.2013 10:31
 

Kıymetli Kerim Korkut :Yine harikalar diyarında okunacak bir yazı,Yine kulaklara sesli olacak bir resim.Helal olsun seni doğuran ve büyüten anaya babaya.Bence siyah ve renkli olması daha çekici ve seksi olmuş.Demek oda kendine gözü haram beni böyle görsün öyle görmesin diyor.Vah Türkiye'm vah senin başında neler geziyor neler dönüyor..Bu resmi bana göndersene senin buradan alamam gelmem diyor..Yağsız,tuzsuz bütün yazı harflerini taçlandırdım,bütün sözlerini altın kaplama kalemimle onayladım.üç kez gözlerinden bir kez alnından öptüm.Selamsız Kerim efendi...

Mehmet Burakgazi 
 20.03.2013 8:48
Cevap :
Yokuştan çıkarken zorlanıyor acaba geri dönüp gitsem mi diye içimden geçiriyorum.  21.03.2013 19:41
 

merhaba, Bir mühendis ve sosyoloji öğrencisi olarak hangi bilimsel teoriye uydurulukça uydurulsun sosyal davranışların gözlem analizinin hası diye buna derim. Bulgur yerken göbeğini de kaşısınlar kerim bey, bu dünyayı çekilmez kılanlar eğitimi red edip cahilliği bir yaşam şekline dönüştürenlerdir, onlarda çoğunluktadır.

Nizamettin BİBER 
 20.03.2013 8:33
Cevap :
Damardan girmek zorundayız.  21.03.2013 19:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4739
Toplam yorum
: 12762
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 668
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster