Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '09

 
Kategori
Psikoloji
 

benim dünyalarım

Hayaller vardır insanları vezir eder, hayaller vardır rezil eder. Hayaller vardır onlarla daha insan olursunuz, öyle hayaller vardır ki esiri olunca insanlığınızdan olursunuz.

Ben de yazmayı seven biri olarak hayallerimi dünyalara ayırdım paylaşmak için sizlerle. Tek gerçek, elle tutabildiğim, gözle görebildiğim dünya olsa da ben hayal dünyalarımda tüm güzel duyguları, aşkları, başarıları tattım. Gerçeğine ise dayanmak kaldı, zorluklarını yaşamak. Kimsenin tatmadığı aşkları tattım, kimselerin görmediği cennet gibi bahçelerde dolaştım. Benden başkasına ait olmayan o inanılmaz denizlerinde yüzdüm, göllerinde kürek çektim. Düşlerimi yaşadım hayal dünyalarımda

Gözlerim kitap sayfalarında, film kareleri perdedeyken bende o kapılardan sessizce geçip o dünyalarda yerimi aldım. Gerçeğinde kaybettiklerimle düşlerimde buluştum, onları öptüm, kokladım, özlemimi giderdim.

İşte dünyalarım bana aslına dayanma gücünü verdi, onun çıkarttığı zorluklara dayanmayı, sunduğu güzelliklerin kıymetini bilmeyi öğretti.

Kah dağların tepelerinden kuşlar gibi uçarak süzüldüm, kah deniz diplerinde balıklarla yüzdüm.

Benin dünyalarımda iyi olan, güzel olan hiçbir şeye engel yoktur. Çünkü orası ruhumun dünyalarıdır. Ruhta hiçbir zaman kötü yada yanlış bir şey yoktur.Hepimizin ruhu aynı kaynaktan beslenir.Ruhunuzu doyurursanız bedeniniz daha az hata yapıyor.Beklentileriniz daha farklı oluyor.

Orhan Veli’nin beni çok duygulandıran ve hayat görüşümü etkileyen şiirini ilk okuduğumda “işte dedim, Hem herkesle birlikte yan yana, hem de yapayalnız kendi dünyalarında yaşanabileceğini keşfetmiş biri”

Meraklısına şiiri yazıyorum.

Anlatamıyorum

Ağlasam sesimi duyar mısınız,

Mısralarımda;

Dokunabilir misiniz,

Gözyaşlarıma, ellerinizle?

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,

Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu

Bu derde düşmeden önce.

Bir yer var, biliyorum;

Her şeyi söylemek mümkün;

Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;

Anlatamıyorum.

Orhan Veli

İşte yıllar sonra ben anlatmaya çabalıyorum o yerleri herkese özel olan.oralarda gözyaşlarıma sadece benim istediklerim dokunabilir, hıçkırıklarımı ben istersem duyarlar, kelimeler ben istersem anlam kazanır, hayat ben istersen başlar ve biter bir kitap sayfalarında, ya da bir sinema salonunda.

İşte şimdi yine bir kitap bitti. Bu gün de seyredecek güzel bir film, okunacak yeni bir kitap kalmadı.Hadi, gerçek hayat biraz da sana bakalım.Bakalım bu gün kaç kişi ölmüş, kaç kişinin evini yıkmışlar seçim sonrası, kaç bebek doğmuş, kaçı hayattan göçerken.Kaç kişi evlenmiş TV programlarında, kaç kişi hala anlayamamış dünyayı.Yemekteyiz programında kim kazanmış, borçları yüzünden kimler intihar etmiş.Kaç kişi daha bu gün işsiz kalmış.Neyse; bakalım bu akşam hangi dizi varmış?

Her şey yolunda ya.Gel de hayal dünyaları kurma!!!!!!

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..