Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Beyaz

Beyaz
 

Kar Manzarası netten...


Şu an dışarıda şiddetli yağmur yağıyor.

Kasvetli ve karanlık.

Arada şimşekler çakıyor ve gök gürlüyor.

Biraz sonra, müthiş gürültülü, dolu şeklinde yağmaya başladı.

Bezelye iriliğindeki toplar, bir anda her tarafı beyaza büründürdü.

Pencereyi açtım ve bir iki buz parçasını elime aldım.

Yalnızdım…

Az sonra beyaz buz parçacıklar eriyip gitti.

Güneş de muzipçe bulutların arkasından gülümsemeye başladı.

Gökkuşağı için bakışlarımı gökyüzüne çevirdim,

Evet çok büyük ve görkemli bir gökkuşağı gördüm.

Çocuklar gibi içim sevinçle doldu…

Gökkuşağını görünce bu harikulade güzelliğin karşısında çığlık atasım geliyor hep.

Az önce o kadar karalıktı ki, ofisteki ışıkları açmak zorunda kaldım.

Gözlerimi duvar saatine çevirdiğimde 15: 15 gösteriyordu.

Neredeyse on dakikalık kısa zaman dilimi içinde bu kadar çok değişikliği hayretle izledim.

İlk baharın habercisi bunlar.

Birden, bu kış hiç karı göremediğimi hatırladım.

Beyazı, ne kadar özlemişim…

Kar yağışını…

Sessiz, hiçbir kıpırtı olmadan.

Sıcak evimde, karanlıkta, sadece sokak lambasının ışığı altında,

uçuşan kar tanelerini izlemek istedim.

O zamanlar pencerem büyük bir ekran gibi görünüyor.

Her taraf yavaş yavaş beyaza dönüşmeyi izlemek istedim.

Temiz ve riyasız.

Karın kendine has kapatıcı bir özelliği var.

Kaplıyor engebeli yüzeyleri ve her şeyin temiz, parlak ve yumuşak görünmesini sağlıyor.

Düşündüm, kozmetik üreticileri, karın bu kapatıcı özelliğinden esinlenmiş olabilirler mi ?

Tuhaf ama, kar, aynı şekilde bilincimize de etki ediyor.

Geçen sene bu ayda yazmış olduğum güncemi okudum biraz önce,

orada yazmışım : İçime sükut, dinginlik inmişti sanki gökten …

Kar, şuurumuzu da uyutuyor adeta soğuk kucağında.

Beyaz.

O kadar çok özlemişim, karda gıcır gıcır yürümeyi.

Çocuklarımla kar topu oynamayı, Kardan adam yapmayı…

Kar yağışı çok tuhaf duygular yaşatıyor bana.

Sükunet ve hatta sevinçle karşıladığım bu doğa olayında bir mahkumiyet var sanki.

Huzurlu bir mahkumiyet…

Çok özlemişim gerçekten karı…

Sadece hayalimde bir an için canlandı kar manzarası ve klavyemden dökülen bu satırlar.

İlkbahar geliyor…

Yenilik geliyor…

Ben yenilikleri seviyorum, bu yeniliklerin bana sunacakları
sürprizlere rağmen!


12 Şubat 2009
Bursa

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..