Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '11

 
Kategori
Ekolojik Yaşam
 

Bilim ve teknoloji iyi mi kötü mü?

Bilim ve teknoloji iyi mi kötü mü?
 

Bilim ve Teknoloji İyi mi Kötü mü


İlk bakışta saçma bir soru gibi görünüyor. Bugün oturmuş, gazete haberlerini okuyorken " şu bitki şu hastalığa iyi geliyor" " şu hastalığa çare bulundu" gibi eski tarihli haberler gözüme takıldı. 

Sonra farkına vardım ki, aslında bilim ve teknolojinin yarattığı hastalıklara çözüm arıyoruz. Kanser, aids, obezite gibi bir çok hastalığımız ve bunun yanında da bir o kadar da psikolojik sorunumuz var. 

Önce sorunu yaratıyoruz, sonra da çözüm arıyoruz. Misal, genetiği değiştirilmiş gıdaları üretiyoruz, akabinde de kanser e çözüm arıyoruz. Gıdalar için her türlü kanserojen maddeyi üretiyoruz, sonra çözüm arıyoruz. Kişinin aldığı tatların tümünü çok güzel gibi hissetmesini ve bağımlılık yapan ürünleri imal ediyor, sonra da obezite için çözüm arıyoruz. Sigara üretiyoruz ve binbir derde deva arıyoruz. Son dönemde gündemde mesela, nükleer santral yapıyoruz ardından da radyasyondan şikayet ediyoruz. 

Örnekler çoğaltılabilir. Hem de çok fazla örnekle desteklenebilir. 

Ticari karlılık, enerjinin karlılığı ve sürekliliği, hayatın belirli bir rahatlıkta sürdürülebilmesi mi önemli yoksa sağlık mı önemli ? 

Ben kendi penceremden bakıyorum, en basitinden elektrik enerjisini kullanıyorum ve 10 dakika elektiriğim kesilirse tepki gösteriyorum. Peki elektrik nerden üretiliyor ? Ternik santraller, Hidroelektrik santraller, Rüzgar panelleri, Nükleer santraller, Güneş panelleri olarak aklıma gelenleri sıralıyayım. Rüzgar ve güneş panellerinin zararları ilgili araştırma yapmadığım için bir yorum yapmam yanlış olur ama Termik santrallerin bacalarından kükürt ve birçok zehirli gaz çıktığını; hidroelektrik santrallerin kuruldukları akarsu üzerinde tahribat yaptıkları; nükleer santrallerin de malum son dönemde gündemde olan yan etkileri mevcut. Peki, vazgeçebiliyor muyuz elektrik kullanmaktan ? Hayır. Her geçen gün artan bir enerji talebimiz var. Sürekli tek taraflı olarak istiyoruz ama verdiğimiz zararları hiç hesaplamıyoruz. 

Araçlarda, gıdalarda, kullandığımız kozmetik ürünlerinde, ev eşyalarında benzer örnekleri çoğaltabiliriz. 

Hani bir taraftan yazıyorum, bir taraftan da çözüm olarak nereye bağlayacağımı düşünüyorum. Şimdi taş devrine dönmek gerek desem, mantık kabul etmiyor. Peki rahatımızdan, yaşam standardımızdan ödün verelim desek, bu da olmuyor... Ticari karlarımızdan feragat etsek... Çok kişiye göre para herşey, bu da olmadı. 

Bazı konulardan şikayet ederken bir kez daha düşünebilmemiz, kullanırken madalyonun diğer yüzünün farkındalığnda, herkesin öncelikle evinin önünü süpürerek başlayabileceği güzel bir dünya dileklerimle. 

Saygıyla kalın. 

 
Toplam blog
: 28
: 444
Kayıt tarihi
: 23.04.10
 
 

Merhabalar, Balıkesir de ikamet ediyorum. 30 yaşındayım. Muhasebe işi ile ilgileniyorum. Genel olara..