Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir parça peynir, kafi derecede rakı ve biraz da huzur

Bir parça peynir, kafi derecede rakı ve biraz da huzur
 

Bugün söz halkta dendi ve sandıklar kuruldu oylar kullanıldı. İşte Demokrasi dendi Partiler, bağımsız adaylar meclis yolunda son gün streslerini de attılar bugün.

Ben de bu seçim kargaşasından kurtulmanın sevincini yaşamak için uyandım. Haftalarca etrafta balonlar, bayraklar, seçim otobüsleri, hiç durmadan posta kutularını dolduran el ilanları ve akla hayale gelmeyen bir dünya seçim propagandasıyla yordular seçmeni.

Sabah kalktım kahvaltımı ettim ve yıllar önce mezun olduğum ilkokulumun koridorlarında sandığımı buldum oyumu kullandım ve o iğrenç mürekkeple sol işaret parmağımı boyatarak vatandaşlık vazifemi yapmanın o inanılmaz hafifliğiyle okulumun bahçesinden ayrıldım.

Şimdi akşam sonuçları bekleyecektim. Ortada hiçbir agresif hareket yoktu; gayet demokratik bir ortam vardı. Yavaş yavaş eve doğru yürümeye başladım artık oyumu da kullanmıştım haftalarca çektiğim o gürültülü seçim propagandalarından sonra “bir parça peynir, kafi miktarda rakı ve biraz da huzur” hak ettiğimi düşünürken birden adımlarımın hızlandığını fark ettim.

Bir an önce hak ettiklerimi almalıydım. Eve geldim dolabı açtım; o da ne rakı yok..! Birden beynimden kaynar sular döküldü. Bugün seçim yasakları arasında alkol satımı da yasaktı ve ben bir gün önceden böyle bir stok hareketine girmeyerek huzurlu bir beyaz peynir şokuyla karşı karşıya kalmıştım.

Her şey iyi hoş haftalarca bu gürültüyü çektik sesimiz çıkmadı ne dedik, demokrasinin gereği olarak saygı duyduk. Çevre leş gibi, görüşüm olsun olmasın apartmanımız ve posta kutularımız el ilanlarıyla dolu ve bunların her birine saygıyla yaklaşırken, seçim yasaklarının arasına bizim rakıyı da sokuyorlar.

Demokrasilerde bir özgürlüğü kısıtlayan başka bir özgürlük olmaması gerekirken benim gül gibi pazar günüm seçim yasaklarına takıldı. Ben bu keyfiyatımdan bu seçimlerde feragat ettim; umarım buna değecek Türkiye’nin geleceği için hayırlı bir iktidar ve muhalefet olur seçilenler.

Yoksa ne bir parça peynir, ne kafi derecede rakı, ne de biraz da huzur bulmak zor olur.

Yaşasın Demokrasi

 
Toplam blog
: 99
: 2370
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1977 yılında İstanbul'da doğdu, zamanının getirdiği bir çok avantajı değerlendirdi. Sokakta oynad..