Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Bir yemek sohbeti (2)

Bir yemek sohbeti (2)
 

Şimdilik yemek sohbetlerine her nekadar ara vermiş olsakta; aklımda dolaşan tilkiler hala kafam da tüm soruların cevaplarına aç bir şeklide capcanlı duruyorlar.

En son evlilik için şehir efsanesi mi demiştim??

Bu cümleyi kurmamın nedeni yine gözlemlerim...
Çünkü insanların;
- çocuk sahibi olabilmek,
- cinselliği yaşamak,
- maddi anlamda güvence altına girebilmek,
- manevi anlamda kendine bir yandaş bulmanın sevinci ile onu kaybetmemek için,
- gelecekte yanlız kalmama iç güdüsü yüzünden,
- toplum genel-geçer kurallarını sürdürebilmek adına,
- aile baskısı ve soy devamını yürütebilmek için,
- namus denilen ve sadece cinselliğe dayatılan bir olgunun korunması adına,
- yoğun kimyasal sıvıların etkisinin uzun süre sürmesine bağlı olarak, evlendiklerini gördüm. Mutlaka arada kaçırdıklarımda vardır tabi ve ya bunların hepsi de toplu bir neden olabilir.

Bilemiyorum. Ben hiç evlenmedim. Böyle bir şeyede ihtiyaç duymadım.

Neyse biz nedenlerimize geri dönelim. Peki karşımızdaki insanı eş olarak kendimize seçerken bu dürtülerin / nedenlerin kaçını objektif bir şekilde analiz ediyoruz (Sözüm özellikle zorla evlendirilen kişiler adına meclisten dışarı).

Bunu soruyorum çünkü boşanmalar artık daha çok eğitim öğrenim düzeyi yüksek; kendi ekonomik bağımsızlıklarına sahip kişiler de görülmekte. Yani kafama takılan da bu ya...

Bilinç düzeyin ve algılama kapasiten yüksek, zeki ve beceriklisin, maddi anlamda kendine ait güvencelere sahipsin ki o yüzden karşındakine kendini salt benliğinle gösterebilme şansına sahipsin. Tek aradığın soyunu devam ettirebileceğin nitelikte bir hayat arkadaşı...

Ama hayır burda unutlan bir şey var ve işte biz burda anlamları yitiriyoruz. İnsanoğlu olarak güç kazandıkça hep bir kendini büyük görme , daha da bencilleşme sürecine giriyoruz tabi artı olarakta saygızılaşıyoruz.

Oysa benim anladığım evlilik asıl tam da bu üç şey üstüne kuruluyor.
-Eşitlik,
-Hoşgörü ve Paylaşma
-SAYGI

BEN HALA HİÇ EVLENMEDİM AMA EN BASİT İLİŞKİLERDE BİLE BU ÜÇ OLGUYA SAHİP OLUNMASI GEREKTİĞİNİ BİLİYORUM. Kİ SONUÇTA EVLİLİKTE İLİŞKİLERİN EN UZUN SOLUKLU OLANLARINDAN BİRİ DEĞİL Mİ???

 
Toplam blog
: 5
: 353
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

1981 Aydın doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi'nden; İşletme yönetimi mezunu olup şu an İstanbul'da..