Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '14

 
Kategori
Siyaset
 

Birlikte yaşamak için "Kürtlerle kardeş" olmaya gerek var mı ?

Birlikte yaşamak için "Kürtlerle kardeş" olmaya gerek var mı ?
 

M. Kemal Atatürk de,1919 yılında ve Kurtuluş Savaşı sürecinde "Türk-Kürt kardeşliğini vurgulamışti ama...


BENCE YOK... KÜRTLER, BENİM ARKADAŞIM, KOMŞUM ve EVLİLİK BAĞI VARSA, EN NİHAYET AKRABAM OLUR... AMA KARDEŞİM OLMAZ...

Bu bakımdan Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun, 29 Kasım 2014 günü, Erzurum'da söylediği, "TÜRK KÜRT KARDEŞTİR, AYRIM YAPAN KALLEŞTİR" sözüne katılmam mümkün değil...

M. Kemal Atatürk de,1919'dan Kurtuluş Savaşı sonuna kadarki süreçte zaman zaman, "Türk-Kürt kardeşliğini" tekrarlamıştır. "Ancak, Cumhuriyet kurulduktan sonra, hele hele 1924 Anayasası ile birlikte, bu "Türk-Kürt kardeşliği" zedelenmiş ve bu birliktelik çözülmüştür"(1) Bu nedenle, yapay bir birliktelik olmaya meyilli bu "kardeşliğe" fazla bel bağlamamak gerekir.

M. Kemal Atatürk'ün, 16 Haziran 1919 günü söylediği şu sözler, bir üst paragrafta yazdıklarımla örtüşmektedir. Atatürk diyor ki; "Kürtleri de bir öz kardeş olarak bağrımıza basıp tekmil milleti bir nokta etrafımda birleştirmek..."(2)

Kürtleri, benim gibi, bu ülkenin bir vatandaşı sayarım; siyasal ve hukuksal olarak onları kendimden ayrı tutmam. Ama onlarla kardeş olmak zorunda değilim.

Bir de "et ve tırnak" meselesi var... Bazıları çok söyler , "Türkler ile Kürtler et ve tırnak gibidir"... Bu söz de bana biraz ters ve anlamsız geliyor...

Böyle diyenlere sorarım ben de, "Kimler et, kimler tırnak?"...

Bir sorumun nasıl bir yanıtı olabilir, acaba?... Yalnız dikkat edilmelidir, bu soruya yanıt vermek o kadar kolay değildir... Çünkü "et ve tırnak birlikteliği" çok kısa olur.

Bana göre bu "kardeşlik" ve "et-tırnak gibi" olmak, bizi bir yere götürmez. Çözüm sürecine de katkı yapmaz...

Yukarıda dedim ya, birlikte yaşamak için "kardeş"  ya da "et-tırnak" olmaya gerek yoktur.

Birlikte yaşamak için arkadaş olmak, komşuluk yapmak, aynı sinemada film seyretmek, aynı takımda top koşturmak, aynı okulda okumak, bu ülkeyi sevmek, bu ülke için canını vermek, bayrağına saygılı olmak...Yeter de artar bile...

Benim üç kardeşim var zaten...(!)

cdenizkent

------------------------ :

(1) Daha fazla bilgi için bakınız, cdenizkent, "Çözüm ve Barış Süreci - 1", Siyaset kategorisi, 23 Mayıs 2013

(2) Kaynak Yayınları, Atatürk'ün Bütün Eserleri - 30 Cilt, Cilt-3, s. 391( Bu kitabı ve diğerlerini okumadım. Bu bilgiyi, internetten buldum)

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..