Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '07

 
Kategori
Blog
 

Blog Yönetiminden şikayetim var

Blog Yönetiminden şikayetim var
 

Blog yöneticilerimizin dikkatini çekebilmek için böyle bir başlık kullandım. Evet teknik olarak bazı sorunlardan bahsedeceğim ama, Milliyet Blog gerçekten Türkiye şartlarında okur yazar tayfasına tanınmış en güzel imkânlardan biri. Bunu tespit etmek ve hakkını teslim etmek gerek.

Bu vesileyle Milliyet ve Blog yöneticilerine ne kadar teşekkür etsek azdır.

Efendim, Blog’a katıldığımdan beri bayram vesilesiyle bütün yazar arkadaşlara tebrik mesajı göndermeyi âdet haline getirdim. Geçen bayram tebriklerime cevap veren arkadaşlardan çok sayıda “birmukabele” şeklinde cevap gelmesi üzerine, bundan bir blogta bahsetmiştim.

Bu bayram gelen cevaplarda bu yanlışlığı görmediğim için mutluyum. Fakat bir başka yanlış kelimenin kullanılması dikkatimi çekti.

Biliyorsunuz ülkemiz müslüman nüfusun çoğunlukta olduğu bir memleket. İnsanlar müslüman olduklarından bahsederken, elhamdülillah müslümanım derler. Anlamı, “Müslüman olduğumuz için Allah’a şükürler olsun, O’na hamdolsun” demektir.

İslam dininin ana kaynakları Arapça olduğu için bilgilerimizin çoğu sözlü olarak kulaktan duyma öğrenilmiştir. Bu arada da maalesef çok yanlışlar yapılmaktadır.

Tahminim ve iddiam odur ki, Arapça’sını çok iyi okuyabilen ve bu şekilde sureleri, duaları ezberleyenler dışında, diğer konuları bir tarafı bırakın, sadece namaz kılarken okunan âyet ve duaları doğru şekilde telaffuz edebilen hiç kimse yoktur.

Fatiha suresi olarak bildiğimiz “Elham”ın ilk cümlesi “Elhamdü lillah” diye başlar. Çoğu kimse maalesef bunu “elhamdürillah” şeklinde R ile söyler. Bu sefer gelen cevaplardaki bu yanlışlık dikkatimi çekti. İlgilenenlerin bu yanlışı düzeltmelerine yardımcı olmak isterim.

Dikkatimi çeken bir diğer konu da geçen bayram gönderdiğim mesaja bu bayramda cevap verilmesiydi. Sanırım Blog’a pek uğramayan bazı arkadaşlar, mesajı bayramdan bir hayli sonra gördükleri için, cevabını bu bayram göndermeyi tercih ettiler. Hepsine teşekkür ederim.

Efendim bu bayram maalesef bütün Blog yazarlarına tebrik gönderemedim. Zaten şikâyetim de bununla alâkalı.

    Alfabetik olarak yazar adlarını çağırdığımız zaman, orada “Blog yazarına mesaj yaz” diye bir kutu vardı. Bu kutu kalkmış. Şimdi her yazar için önce sayfasına git, sonra mesaj yaz, geri dön, tekrar bir yazar daha seç, bu şekilde hepsine ulaşmak için bir hafta zaman lazım. Malum artık sayımız neredeyse üç bine yaklaşıyor.

Blog yönetiminden ricam, yazar adlarının bulunduğu sayfaya doğrudan mesaj yazmamızı sağlayacak kutunun konması.

    Yazar adlarını içeren listede her harfe 20 sayfa ayrılmış. A, M, S gibi harflerde yazar sayısı 20 sayfayı aştığı için, bazı yazar arkadaşların adı listede yok. Mesela A harfinde 18 Eylül 2006’dan önce kayıt olanlara ulaşılamıyor. Dolayısıyla ben de yokum. İsmen tanıdıklarıma ve hatırladıklarıma mesaj göndermeye çalıştım ama, unutulan varsa özür dilerim.

Blog yönetiminden ricam, yazar sayısı 20 sayfayı taşan harflere yeni sayfalar eklenmesi…

    Mesaj gönderdiğim arkadaşlar doğal olarak cevap yazmak istiyorlar. Bunun için de seçeneklerden mesajı cevapla butonuna basıyorlar. Mesaja eğer bu şekilde cevap verilirse, cevap mail adresimize geliyor. Ancak Türkçe karakterle gelmiyor.

Yazarın adı ve cevabında kullandığı kelimeler bazen öyle denk geliyor ki, okumak ve anlamak mümkün değil.


Blog yönetiminden ricam, mesaja cevap verildiğinde sanki mesaj yazılmış gibi sayfamıza gelsin ve rahatça okunsun…

    Bazen Blog okuyucularından yorum, mesaj veya soru geliyor. Ancak bu arkadaşlara cevap vermek istediğimiz zaman, sayfaları olmadığı için karşımıza Blog çıkıyor. Bunlara ulaşmanın bir yolu var mıdır? Varsa nedir, yoksa olması gerekmez mi?

Blog yönetiminden bu konuda da yardımcı olmasını rica ediyorum.

*****

Şimdilik karşılaştığım sorunlar bunlar. Bize sağlanan pek çok kolaylık için tekrar teşekkür ediyor, bunlara da bir çözüm bulunursa daha iyi olacağını belirtmek istiyorum. İsteyenin bir yüzü kara, vermeyen zenci demişler. Ben de isteklerimi sıraladım. Teknik olarak çok mu zor şeyler onu da bilmiyorum. Sürçü lisan ettiysek affola…

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..