Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '10

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Boğaz’da şiir hatları vapuru

Boğaz’da şiir hatları vapuru
 

Şiir Vapuru'nda...


Dünyanın en güzel kenti İstanbul’da 11–15 Mayıs tarihlerinde “Uluslararası İstanbul Şiir Festivali” gerçekleştirildi.

Etkinliğin son günü 15 Mayısta Şiir Hatları Vapuru, şiir ve şair yüklü yolcularıyla İstanbul Boğazı’nda yol aldı. Cumartesi günü saat 14.00’te Kabataş İskelesi’nden kalkan vapura her zamanki gibi büyük bir ilgi vardı.

Anadolu Kavağı’nda yemek molası verilen gezide Abdülkadir Budak’tan Volker Braun’a kadar katılımcı tüm şairler şiirlerini okudular. Yunanlı kadın şair Vasiliki Papageorgiou’nun Galata’yla ilgili şarkıya söz olarak yazdığı şiiri okumasının ardından şarkıyı söylemesi, etkinliğe ayrı bir güzellik kattı. Dinleyiciler, şairlerle fotoğraf çektirip imzalarını aldılar.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür AŞ'nin düzenlediği festivale 24'ü Türk, 24'ü yabancı 48 şair katıldı. Festivalin kapanış töreninde konuşan Festival Yürütme Kurulu Başkanı Nevzat Bayhan, "<ı>İçinde olduğumuz şiir deryasından bizi haberdar etsinler diye üç yıldır bu organizasyonu yapıyoruz." dedi.

Şiir Vapuru’nda olup şiirlerini seslendiren şairler şunlardır: Adam Zagajewski (Polonya) • Alan Jude Moore (İrlanda) • Carles Torner (İspanya) • Christopher Middleton (Birleşik Krallık) • David Harsent (Birleşik Krallık) • Eiléan Ní Chuilleanáin (İrlanda) • Ferida Durakovic (Bosna-Hersek ) • Hussein Habasch (Suriye)• Joumana Haddad (Lübnan) • Khanamir Telmanoğlu (Azerbaycan) • Luis Alberto de Cuenca (İspanya) • Mara Zalite (Letonya) • Macdara Woods (İrlanda) • Marc Delouze (Fransa) • Marica Larocchi (İtalya) • Michael Krüger (Almanya) • Nuala Ní Dhomhnaill (İrlanda) • Riitta Cankoçak (Findlandiya) • Shabbir Banoobhai (Güney Afrika) • Tarek Eltayeb (Sudan) • Thomas Möhlmann (Hollanda) • Udo Kawasser (Avusturya) • Vasiliki Papageorgiou (Yunanistan) • Volker Braun (Almanya) • Abdülkadir BudakBejan MaturBetül DünderCevdet KaralÇiğdem SezerCumali Ünaldı HasannebioğluDeniz DurukanDidem MadakErtan YılmazHasip BingölHayriye Ünalİhsan DenizKüçük İskenderMehmet Can DoğanMehmet TanerMelisa GürpınarMurat MenteşSalih BolatSeyhan ErözçelikSina AkyolTuğrul TanyolTuran OflazoğluVedat Türkali .

Şiir Festivali, Arkeoloji Müzesi'ndeki sanatçı Cem Adrian'ın konseriyle sona erdi.

Şiir Festivali olur da şiir olmaz mı? Elbette olacaktır. İşte bir Abdülkadir Budak şiiri:

Hayatta Ben En Çok Annemi Sevdim

<ı>-<ı>Can Yücel'e nazire-

Ona göre baştan beri iflah olmaz biriydim
Babam korkuydu bana, annem yürek serinliği
En sevdiği oğluydum-bana hep öyle gelirdi-
Uzun avcı öykülerini ilk ondan dinlemiştim
Hayatta ben en çok annemi sevdim

Sözüm ona büyümüştüm, ekmek getirirdim eve
Annem öldü, düşüyorum, koptu salıncağın ipi
Anahtarsız bir kilide benzediğim doğru şimdi
Saçlarına tırmanırdım tutunup yıldızlara
Kokusu kalmıştır diye kapandım odalara

Kıyamazdı bilirdim şiirler yazan oğluna
Sevgilim terkedince benden fazla ağlardı
İstiridyeydi annem, içinden inci çıkardı
Hergün daha da büyüyor yüreğimdeki yırtık
Annemi anılarda bile bulamıyorum artık

Babamın hemen ardından gitmesi gerekmezdi
Evinin badanasını yarım bırakıp erkenden
O gün bugündür bana gülden önce gelir diken
Dedim ya anahtarını yitirmiş bir kilidim
Hayatta ben en çok annemi sevdim,

Abdülkadir Budak<ı>

Kaynak: Aşk Beni Geçer–1997

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..