Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '17

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Bozulan Çürüyen Mallarda %30’lara Varan Fire Olur, Fiyat Tespitinde Bu Durum Dikkate Alınmalı

Bozulan Çürüyen Mallarda %30’lara Varan Fire Olur, Fiyat Tespitinde Bu Durum Dikkate Alınmalı
 

 

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) kasım ayında üretici ile tüketici fiyatları arasındaki fiyat farklarını açıkladı. Genel Başkanı Şemsi Bayraktar "Kasım ayında üretici market fiyat makası şampiyonu 4,3 katla portakal oldu.TZOB’ un yaptığı açıklamada üreticide 73 kuruş olan portakalın fiyatı markette 3 lira 10 kuruş. (internet)

Tabii ki şimdi bu durumda vatandaş kandırıldığını düşünüyor. Niye üreticinin kendisi malını pazara getirmiyor? Aracı nedir? Ya da marketler gidip tarladan kendileri alsınlar. Bir mal dört kat pahalı satılır mı?

Bütün bunlar bir yana neden 73 kuruştan 3 lira 10 kuruşa çıktığını, bu farkın neden doğduğunu da insanlar bilmiyor.

Bir kere fark olacak. Satıcının karını kastetmiyorum. Aradaki farkı yarattığı söylenen aracı, nakliye ve komisyon gibi kalemler olmasa bile özellikle bozulan çürüyen mallarda tarla fiyatıyla pazar fiyatı arasında fark olur.

Cumartesi günü manavın önünden geçiyorum. Adam sepeti devirmiş pırasa ayıklıyor. Çürümüş kopardı attı. Kırlımış kopardı. Ezilmiş, buruşmuş kopardı attı derken yarısı gitti. Ama adam tamamına para ödedi.

Ayıklamasa bizlere o şekilde mi satsaydı? İnsanlar bilmeden konuşuyorlar. Esnafa bu tür eleştirileri en çok ben yapıyorum ama ben bilerek konuşuyorum. Bunlar olacak diyorum.

Benim itirazım firenin ya da diğer kalemlerin abartılmasına. Biz taşımayı da biliyoruz. Aracıyı komisyonu da biliyoruz. Fireyi zaten biliyoruz. En büyük kalem firedir o da %30’dur. 73 kuruşun %30’u 21,9 kuruş. Bir kilo malı Çin’den getirsen taşıma 10 kuruşu geçmez. Diğerleri falan tarla fiyatı kadar da maliyet olabilir. Pazarcı da karını koyar en fazla 2 liraya satar.

Tarladan 73 kuruşa alınan malın 2 liraya satılması normal. Açık ve net söylüyorum bunun üzerindeki hırsızlık.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..