Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '11

 
Kategori
Gelenekler
 

Çam sakızı çoban armağanı

Çam sakızı çoban armağanı
 

Hediye vermekle ilgili olarak yerleşmiş bir sözümüz vardır: "Çam sakızı, çoban armağanı ". 

Yani, " imkanım bu kadardı, ancak bunu sana hediye ediyorum, kusura bakma " anlamına geliyor. 

Tamam kardeşim. Hediyene bir şey diyen yok. Allah razı olsun. Teşekkür ederim. Ama ne gerek var, saf, tertemiz çobanımı küçük görmeye. Kendi olanaksızlığını çobanımla paylaşmaya. 

Bir de " size layık değil " lafı vardır. 

Bana layık değilse, neden aldın? 

Aldıysan iş bitti. Teşekkür ederim. Neden sana layık değil diyorsun. Yani, " sana layik değil, seni aşağılamak için bu hediyeyi sana veriyorum mu " demek istiyorsun.Tabii ki değil ama " sana layik değil" lafının ardından bu anlam çıkıyor gibi. 

Bir de beklemediğimiz bir hediye verilirse veya bir ikramda bulununca " Niye zahmet ettiniz'' ? deriz. Yani : " Yaptığınız bu ikrama veya hediyeye ben layik değilim, size zahmet oldu. Ben zahmete değer biri değilim ". Ya da " Boşuna zahmet ediyorsunuz, ne yaparsanız yapın benim için bir şey ifade etmez, sizin için sadece zahmet olur " anlamına gelir . 

Velhasıl, hediye alırken sadece teşekkür etmenin yeterli olduğuna inanmamız gerekiyor. Daha fazla bir söylemde bulunmak bence hediye vereni rahatsız eder gibi görünüyor. 

Hediyeli ve başarılı günlerinizin bol olması dileğiyle. 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..