Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '07

 
Kategori
Aile
 

Canım babama

Canım babama
 

Küçükken değerini bilemedik yaptıklarının, ama şimdi dönüp bakınca anlıyorum ki hayatını bize adamışsın.

Biz hep yenileri giyerken, sen senelerce aynı şeyleri giyerdin.

Biz yemeden senin boğazından lokma geçmezdi.

Senelerce deli gibi çalışıp para kazandın, yatırım yaptın. O yatırımların satılırken nasıl içim yandı bir bilsen babacığım…

Hayatında tek amaç vardı, bizleri mutlu görmek.

Başım sıkışınca bilirdim ki koşacağım, sığınacağım dağ gibi bir adam var arkamda. Sen de kollarını açıp bekler, sarar sarmalardın beni.

Ah be baba, ne vardı ki bu kadar erken göçecek bu hayattan? Seni o kadar özledim ki…

Mezarına gidemiyorum, çünkü kabul edemiyorum orada çürüdüğünü bedeninin…Sanki hep varmışsın, varolacakmışsın gibi geliyor bana…

Keşke daha çok sarılsaydım sana, daha çok "Seni seviyorum" deseydim.

Keşke o çok istediğin "Baba koltuğu"nu bekletmeden hemen alsaydım sana…

Bilemedim, o dağ gibi adamın aniden gideceğini bilemedim.

Senin yokluğunda aileme kol kanat germeye, sahip çıkmaya alıştım. Ama sen olmadan olmuyor bazı şeyler be baba…

Annemi, senin bize emanetini hep koruyup kollamaya çalıştım, elimden geldiğince üzmedim. Belki istemeden üzdüğüm oldu, ama sen beni affedersin değil mi baba?

Seni morgda öptüğümde çok kötü olmuştum, öptüğüm sadece bir bedendi, içinde ruh yoktu, belki de bizi seyrediyordu ruhun… Buz gibiydin, o benim sıcacık babam gitmişti… Hayatımdaki en kötü andı o baba…

Kız çocukları baba’ya düşkün olurmuş. Ama benimki farklıydı, sen benim idolümdün. Sana tapardım. Bir yerin incinse kahrolurdum.

Ama ben de seni çok üzdüm değil mi baba? İstemediğin ne varsa yaptım. Ama ben biraz deli doluyum, biliyorsun değil mi babacığım? O zamanlar özgürlüğüne düşkün deli kızındım ben senin. Ama sen ne yapsam affederdin beni… Öyle bir yüce gönül işte…

Cenazende seni seven o kadar çok insan vardı ki… Zaten seni sevmemek mümkünmüydü ki…

Hayatın boyunca kimseyi incittiğini görmedim. Herkesin yardımına koşardın. Bu yüzden de seni sevmeyeni de görmedim hiç… Biraz seni tanımayan çocuklar korkardı o sert ifadenden, ama seni tanıdıkça bayılırlardı sana, içinin yumuşacıklığını görürlerdi çünkü…

Resim yapar, saz çalardın. Sanatı severdin. Son dönemlerde reklamlarda bile oynamıştın:) Ne mutlu oluyordun çekime giderken…

Her lafın espri doluydu, çok severdin şaka yapmayı, torunun da aynı sen biliyor musun?

Baba, olmuyor, sensiz olmuyor, öldüğünden bu yana 8 sene geçti, ama olmuyor işte, yapamıyorum.

Kolum kanadım kırıldı sen gidince… Bir yanım öksüz kaldı…

Anneciğim hayatta tabii, Allah ona uzun ömürler versin, ama seni çok özledim be baba…

Sen öldüğünde her gece dua ettim Allah’a, beni de gönder babamın yanına diye…Ama ben de anneyim, oğlum var, demek ki ona sahip çıkmam gerekiyormuş.

Ben şimdi kime koşup sığınayım be baba? Kim yargılamadan affedecek hatalarımı, yol gösterecek bana?

Niye gittin be baba? Çok erkendi çok… Daha birlikte yapacağımız çok şey vardı…Mangal yakacaktık mesela, rakı eşliğinde… Torunlarının büyüdüğünü görecektin, belki Güven böyle olmayacaktı o zaman…

Hatırlıyor musun, küçükken sana "Dede, sana baba diyebilir miyim?" demişti…Senin gözlerin dolmuştu.

Babası yoktu çünkü, kayıptı… Hala kayıp… İsmail çok sahip çıktı, çok sevdi onu, ama senin gibi olur mu? Sen hayatta olsaydın Güven de adam olurdu eminim…Senin uğruna nefret ettiği patlıcanı bile yemişti çünkü…. Hatta sen de filme çekmişsin ispatlamak için…

Elinden kameran düşmezdi… Kasetler dolusu hatıra kaldı bana… Hep bizleri, torunlarını çekmişsin. İzledikçe ağlıyorum.

Pipoların… Sazın… Hepsi duruyor bende… Öğreneceğim söz saz çalmayı…

Seni çok ama çok özledim be baba, kolum kanadım kırık, bir yanım hep eksik, olmuyor işte, olmuyor…

Ve biliyor musun, ölümden asla korkmuyorum artık, çünkü ölüm demek sana kavuşmak demek benim için…

Babalar günün kutlu olsun canım babam…

BABA!

HER YILBAŞINDA SANA SÖYLEYECEK, BİR TEK

SÖZÜM VAR:

SENİ NE KADAR ÇOK SEVERSEM O KADAR ÇOK

OLSUN ÖMRÜNDEN GEÇEN YILLAR…"

BABA!

BABAM, AĞABEYİM, KARDEŞİM, ARKADAŞIM!

NE ZULÜM, NE ÖLÜM, NE KORKU BAŞIMI

EĞEMEZ!

YALNIZ SENİN ELİNİ ÖPMEK İÇİN EĞİLİR BAŞIM,

BABAM, AĞABEYİM, KARDEŞİM, ARKADAŞIM…

NAZIM HİKMET RAN

TÜM BABALARIN BABALAR GÜNÜ KUTLU OLSUN, BABALARINIZA HAYATTAYKEN GÖSTERİN SEVGİNİZİ, MİNNETTARLIĞINIZI, YİTİRMEDEN…

 
Toplam blog
: 33
: 830
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Yağmurlu bir 30 Ekim günü açmışım gözlerimi, biraz aceleciymişim ki 7 aylık doğmuşum:) Sonrasında hi..