Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Cuma : Macar Gulaş'lı...

Cuma : Macar Gulaş'lı...
 

Gulaş


 Böyle moralimin bozuk olduğu günleri hanım anlar ve beni zayıflatmak için hazırladığı o tuhaf tuhaf sebzeli yemeklere ara verip; kendi spesiyallerini döktürmeye başlar. Bugün (Cuma..) baktı ki havamda değilim. “Dur, sana bir yemek yapayım ki, derdini kasvetini unut,” diyerek mutfağa girdi. Mutfağa girdikten sonra da oradan ne ile çıkacağı hiç belli olmaz. Biraz da sürprizdir bu yemekler. Benim hanım Allah için güzel yemek yapar. Onun için, değil, kendi kendimden korkarım…”Bir tabak daha ver… Şu tabağı biraz daha doldur…” demekten bıkar. “Yeter artık…” ı bastırır.,,! Eh..Yeterse yeter, yetmez ama…

Bugün Cuma, Hanım mutfağa girdi, “Sana güzel bir yemek yapacağım…”dedi. Böyle dedikten sonra bana, yalanmak düşer. Öğle olacak da, sofra kurulacak… Bekle babam bekle… Neyse ucundan bucağından, bu kez bazı tiyolar aldım. Yemeğimiz: MACAR GULAŞ… Allah için bu yemeği, bir Macarlar, bir Ruslar; ama onlardan önce benim hanım bir yapar ki, parmaklarınızı yersiniz… Evet, yapıldı. Sofra Balkon’a kuruldu. Yemeğimiz “Macar Gulaş..” Nasıl mı? Gavur değilsiniz ya, biraz tiyö verelim. Belki beğenirsiniz de bana bir “Teşekkür” iletisi atarsınız. Hadi bakalım. Hanımı oturttum, ağzından bir bir yazdım… Dinleyin malzemeleri:, sonra da işlem basamaklarını…

İçindekiler:
300 gr iri doğranmış (gulaşlık) dana eti
2 tane orta boy kuru soğan
5 diş sarımsak
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı margarin
1 çorba kaşığı mısır özü yağı
4 yaprak Defne yaprağı
6 tane maydanoz sapı
PÜRE için:
6 orta boy patates (püresi için)
½ su bardağından biraz fazla süt
1 baş soğan
½  limonun suyu
tuz, (karabiber üstüne ekilir)

İşlem basamakları:
1. Patatesler haşlanacak, soğumaya bırakılacak.
2. Ayrı bir tarafta, düdüklüde 2 baş soğan doğranıp yağda öldürülecek,
3. Yıkanmış etler ilave edilip, suyunu çekene kadar kavrulacak.
4. Un konup tekrar karıştırılacak
5. Salçası, sarmısağı, defne yaprağı, maydanoz sapı, tuz eklenip ;
6. Üzerine kapatacak kadar sıcak su eklenip, düdüklü kapatılacak;
7. Kısık ateşte 25-30 dakika pişirilecek. (Piştikten sonra içinden defne yaprakları ve maydanos sapları alınacak..)
8. Ayrıca , pişen, soğuyan patatesler ince rendeyle rendelenecek;
9. Kuşhane tencerede, bir baş soğan ince kıyılıp, zeytinyağında öldürülecek,
10. Soğanın üzerine rendelenmiş patatesler ilave edilecek,
11. Ateşte karıştırılacak,
12. Daha sonra tuzu, limon suyu, sütü konarak bir iki defa karıştırılıp, altı kapatılıp , dinlendirilecek.
13. Sonra servis tabağına püre yayılıp, üzerine pişmiş olan, soslu gulaş eti konulacak.
14. İstenirse, maydanos, karabiber eklenip servis yapılacak…

Bir tabak yedim… Biraz daha, dedim.. Kondu… Ondan sonrası yoktu… Hala ağzımı şapurtatıyorum. Nefisti… Yeme de …  Bazen mutlu olmak için bi tabak güzel yemek de yetiyor..Yetmiyor mu?

Gördünüz mü Balkon safaları nasıl gidiyor!

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..