Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '18

 
Kategori
Eğitim
 

Daha Fazla Kişiye Ulaşmak

Daha Fazla Kişiye Ulaşmak
 

Salih ARIKAN


Bir gün ilk öğretim öğrencileri derneğe geldi. Öğretmenimiz bize engellilerle ilgili ödev verdi internette baktık bulamadık.

Bu olay benim taze başkanlığımda 2006’lı Yıllarda oluyor. çocuklara bir şeyler anlattık. Kabartma yazı  örneği verdik panolarına assınlar diye. İnternete baktık hakikaten internette engellilerle ilgili fazla bilgi ve belge yok. Şimdi nispeten bir şeyler var. O günden beri Mail Gurupları Bloglar Sosyal Medya Basın ve Radyo TV Programlarımız bile internette yüklenmiş durumda Beyazay İzmir haberleri Beyazay İzmir Yazıları Salih Arıkan Haberleri yazdığınızda sizi bir çok yazı ve video karşılayacak. Sağ olsun Bekir Aktaş arkadaşımın ciddi gayretleri var. Resimleri toplayıp slayt haline getirdi bir çok slaytımız var.Haber yaptırmak yahu bazen basın bülteni geçiyoruz. yazı hazır resimleri de var yinede o habere yorum katarak metni değiştiren gazeteci arkadaşlarım var. O yüzden eskiden haberimiz çıkınca seviniyorum.Şimdi aman yanlış bir algıyla haber çıkarsa iyi olmaz diye kaygılanıyorum. Çünkü haberin çıkması değil olumlu algıların oluşması önemli.

Biz 15 Ekimde baston dağıtmıştık. Çıkan haber şu görmeyenlere göz oldular. Haberlerde engeline rağmen ifadesi var ya beni çok rahatsız ediyor. Niye rağmen. Engeli koyan kim engel bizde mi sizin zihninizde mi karanlık dünyası aydınlandı. Haberlerde geçen ifadelerden biri de bu yahu karanlık neye göredir aydınlığa göredir aydınlık yoksa karanlık ta yoktur. Görmeyenin çocuğu doğuyor görme engelli çiftin ışığı doğdu diye haber yapıyorlar. Dünya sadece ışıktan ibaret mi ışık olmasa yaşayamaz mısınız? Biz yaşıyoruz hem de el yordamıyla aman siz gözlerinizi kapatarak iki dakikalığına kör olarak anlamaya çalışmayın. Çünkü iki dakika sonra gözlerinizi açacağınızı bilerek kapatıyorsunuz. Dokunmak ta duymakta işitmek te görmektir. Ben birine görüşürüz diyorum birileri gülüyor. Yahu adamın sesini duyuyorum dokunuyorum kokusunu da duyuyorum.

Bizleri bu kadar aciz görmeyin. Olayı dramatize etmeye gerek yok sadece gözümüz görmüyor. Bu durumun eksileri varsa artıları da var. Bu bir gerçeklik acizlik değil. Bence görmemezlik bir yaşama biçimi. Bence yaşam felsefesi. Başka bir gözle diye bir radyo programı vardı. Sürekli olarak görme duyusunun ezdiği diğer duyuları fark etmekten bahsediyordu.Çok doğru.Görsellik önemsiz değildir ama görmemek te dünyanın sonu başınıza gelecek en büyük kötülük değildir. Ben hiç görmüyorum hayatımdan da memnunum. Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

Beyazay İzmir Faaliyetlerimiz

https://www.youtube.com/watch?v=HD58JVgFRRU&t=4s

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..